26 Mayıs 2012 Cumartesi

Eurovision Göruslerinizi alalim.

Bugun buyuk gun eurovision sarki yarismasi var. Can'imiz cok seker, sarkisi da kendi gibi sempatik ama birinci olmak icin yeterli mi bilemiyorum. Bu yil zaten butun ulkelerin sarkilarini da cok vasat buldum, vermisler bilgisayar muzigini, iki dumtistis bi kac basit ingilizce sarki sözu o kadar. Bu yuzden diger ulkelere göre Can cok cok basarili, kesin derece aliriz.



Bizimkilerin sahne gösterisini ve kiyafetlerini cok zayif buldum.. Yine de Azerbeycan'daki tezahuratlar görulmeye degerdi, salonda yer yerinden oynadi.. Gönlum tabii ki Turkiye'nin kazanmasindan yana ama Turkiye kazanamazsa icine uc harfliler kacmis gibi dans eden Isvec'li Loreen ablamiz kazansin isterim. Böylece belki eurovision seneye burda yapilir da azicik keyfimizi buluruz. O degil de Loreen napmis öyle ya harbiden gece ruyama girse korkudan altima yaparim herhalde. Izlerken felakla nasi okumayi unutmayin Hossttt, kissssssstt Loreenn !
Bir de butun ulkeler azinliklarla cikmis sahneye. Yanlis anlasilmasin irkci falan tabiki degilim ama enteresan olmus bence. Mesela isvec kendilerini hicte yansitmayan kapkara bir kiz ve siyahi bir dansciyla cikmis. Tabi bu biz gurbetcilerin ulkede ne kadar baskin oldugunu gösterir. negzel negzel.. Orda isvec'lileri yansitan tek sey sahneye yagdirdiklari kardi herhalde :) Bakü'ye bile kar yagdirdilar hey allam Yarabbim ya, tam hassektörluk bir durum.




Gelelim benim tahminime. Bana göre birinci havada karada Norvec olur. Ne hikmetse Norvec'te kara kuru bi cocukla katilmis. Kendisi Iran asilli olan Toojen rahmetli Adile Nasit gibi aldigi ka$lariyla, pazardan 10 liraya alinmis taytiyla ve asena gibi kivirtmasiyla bayagi guzel bir sahne showu sergiledi. Yigidi öldur hakkini yeme. Ama sunu söylemem gerekir ki muzigin Norvec'lilerle hic bir alakasi yok, icindeki mistik ritmler darbukalar falan tamamen Iran'li solistin marifeti. Cakma Justin Bieber denemesini gecen yil Isvec yapmis ama basarili olamamisti, bakalim Norvec olacak mi.. Ne diyelim umarim tahminlerimde yanilirim ve Turkiye birinci olur..



En sevdigim sarkiysa hic hazetmedigim bir ulkenindi yani Israil'in.. 70'li 80'li yillardan esinlenelerek besteledikleri sarki benim pek bi hosuma gitti. Solistleri Izabo'nun cok sapsal bir yuzu olsa da herifin sesi bana Erkin Koray'i animsatti. Dinleyin bakalim :)



Gecenin sempatigi ise Moldova'li Pasha olacak :) Sarki cok seker, cocuksa ekmek arasi iyi gider :p

9 yorum:

megalomanyak dedi ki...

Norveç'in şarkısı bizimkinden güzel değil. Şarkımız hem anlamlı hem de çok güzel. Can ayrı bi hava katıyo, sesi alışılmışın dışında. Birinci olamazsak tek sebebi siyasi olur.

şirin dedi ki...

erkin koray ölmedi ki

Colorful dedi ki...

Bende sevgilime ay Norvec kazansada seneye burda izlesek diyordum :) Turkiye'de yasarken umurumda olmazdi gurbet ellerde Eurovision ci olduk :)

Kısaca Fd dedi ki...

. Makedonya birinci olmaz ama ben bilgisayarımda playliste eklerim, Ukrayna da aynı şekilde. Isveç güzeldi. Türkiye 3. Olur. Ama birinciliği hakediyor. Tabi bu yarışmanın birçok boyutu var biliyoruz.

'fulya. dedi ki...

bizim sarkimiz kötü degil, dinlenebilir ama sanki bi eurovision icin yeterli degil, cok düz bi sarki.

Ponti dedi ki...

Allahım çok doluyum, benim şahaneler şahanesi şarkımı, yani hollandanın şarkısını elediler de salak salak parçaları aldılar ya finale saçımı başımı yoldum resmen. Neyse sonra sakinleştim ve 2. favorim moldovaya geçtim.
Norveç iyi güzel de çok sıradan parçası bir özelliği yok, moldova çok şeker. Sen ekmek arası götür, parçası bize kalsın :)

Milena dedi ki...

ben dinlediğim andan beri isveç diyorum 1.kesindi benim için Canın olmasını çok isterdim ama objektif olmak lazım.. norveçin dereceye girmesini bende bekliyordum ama şaşırdım açıkçası sanırım norveç ve darbuka ne alaka demiş olabilirler:)
neyse loreen açık ara kazandı ve itiraf etmek gerekirse sonuna dek haketti hayatımda dinlediğim en iyi ses ve şarkılardan biriydi.can ilk 5e girmeliydi ya..hatta ilk 3 tü bence hakkı ama bazen feci politik oluyorlar.

İrma dedi ki...

Seneye sizin oralar şenlenir artık:) bence isveç çok iyiydi zaten ve birinciliği hak etti. umarım güzel bir organizasyon yaparlar azerbaycan iyi hazırlanmıştı. kristal binaya bayıldım diyebilirim.

Berrin dedi ki...

ısvec kazanınca aklıma geldın hemen :)
tam bır cadıya benzıyordu solıst hıcc hazetmedım..benım canımmm sırın cocugum bonomom 7. lıgı haketmedı..ılk ucte olmalıydık. en guzel sarkı bızımkıydı..


kenan dogulunun 4. oldugu fınlandıyadakı eurovısıonda ordaydım..harıka bır surec oluyor. turk bayragını gogsunde tasıyım tezahurat yapmak muthıs..

umarım seneye turkıyeden sevdıgın bır sarkıcı gelır degme keyfıne..

kenan dogulu benım ılk platonık askımdı..hatta helsınkıye gıden ucakta da bırlıkteydık heheheh harıka bı on gun gecırdım o donem:))