7 Mayıs 2012 Pazartesi

Festivalden renkli göruntuler



Mardin acik bir muze ne olur gelsen bizee,
icli köfte kaburga yapayim yar ben size.
Mardin'e gel Mardin'e ortak olam derdinee




Kiz bu köyün derdi niye hic bitmiyoooor, niye her sey bizim bo$umuza geliyoor lililililililili...
Asiretimi toplamisam, okuyupta yorum yozmazsoniz hepunizin topuguna sIktIrIram lo !

bana göre asiret reisi gibi cikmisim fotoda ama feysbukta cok ilginc yorumlar geldi:

" Ay lav yu filmine gelen yabancı kız gibi duruyorsun :))) "

" mardinli olup istanbulda okumaya giden sonra da töreye başkaldıran bir yaban çiçeğisennn :)))"

" bacanak adaylarımı bunlar :))))))) "

" miran aga asiretindenmisin yoksa boran'in mi :)) "




kizovaaa kizovaaa ahey aheeeyy...
Saka bir yana bu agalar sira gecesi ekibindendi, hayran kaldik hepsine..
Anadolu Kultur ve yemek Festivali iki gun boyunca cok eglenceli gecti, adamlar resmen Turkiye'yi maketlerle Stockholm'a tasimislar. Yani sahsen benim aklima Stockholm'da Turkiye'yi karis karis gezecegim asla gelmezdi. Sehirleri tanitma amacli o sehre özgu bölumler olusturulmus, cokta guzel olmus. Arkadaslarla arasiyoruz mesela;

+ alooooo nerdesin??+
- Mardin'deyim agalarla oturuyorum. Mardin'e gel Mardin'eee
+ sen nerdesin ben topkapi sarayinda Sultan Suleyman'la cay iciyorum.
- Biz de burdan Konya'ya ordan da Ankara'ya dogru turluycaz.


bayagi bir girgir malzemesi cikti bize. Gurur verici bir festival oldugunu söylememe gerek yok herhalde, her milletten insan katildi ve hayranlikla izlediler.



Mahidevran'la Hürrem birbirini yiyedursun Sülüman'i ben kaptim :)) ( gerci boyunun uzunlugundan da anlasildigi uzre isvec'liymis suluman ama olsun, icinde Osmanli aski var. hem yakistik bence :p ) Bu arada Suleyman'in Hurrem'i yanimdaydi ama ben nasil dislamissam kizi artik omzu bile cikmamis hahahayy ..









Siradaki duragimiz Malatya..
Davul zurnalarla, halaylarla karsilaniyoruz. Kayisi ikrami da cabasi..
Cumle alem topyekün türküler söyluyor;

"Malatya Malatya bulunmaz esin, gönulleri costurur ayla gunesin"..



Siz gercegini görurken biz maketlerle idare ediyoruz iste kader utansin..

Ve Istanbul..





burda ne yapmaya calistigimi ben de bilmiyorum, spastik gibi pozlar vermekte ustume yoktur :)



Bunlar ve daha niceleri vardi festivalde, cek cek bitmedi.. Bu gördukleriniz sadece bir kismiydi. Ulkemiz gercekten kultur ve tarih acisindan en eski ve en köklu ulkelerden biri. Bilenler biliyor, bilmeyenlereyse böyle anli $anli etkinliklerle ögretiyoruz.. Bu guzelliklere yakindan sahit olanlar cok sanslilar, kiymetini bilin.

Sahne aktivitelerini merak edenler olursa daha sonra paylasacagim. simdilik bu kadar.
görusmek uzere.

12 yorum:

weba dedi ki...

Aaa ne güzelmiş. (:

Güven T. dedi ki...

Bıyık, bir Cemil İpekçi havası katmış size. :))
Maketler de çok güzelmiş.. Yabancıların gözü biraz tarihi eser görsün. :)

New York Turca dedi ki...

Ne sahane bi organizasyon olmus burdaki Turk gunu yaninda tam saheser kaliyor.

Berrin dedi ki...

sabah haberlerınde gordum bugun..bazı vekıller ve mardın saz ekibi sizin havaalanında kalmıs. ucak rotar yaptıgı ıcın..calıp soyleyıp oynuyorlardı havaalanında :)))

acıdan_geçtim_güzelleştim dedi ki...

bu aralar herkes yurt dışı gezi fotoğraflarını yayınlıyor maşallah. Süleyman kılıklı herifin üzerinde eğreti durmuş o kıyafetler, kesin hürrem daha şıktır..:)

éLLa Ç. dedi ki...

* weba evet guzeldi gercekten.

* Guven T. haha hic gulesim yoktu. yalniz cemil ipkecinin kasi gözu cildi benimkinden daha guzel valla :))))))

* New York Turca evet her sey cok ince dusunulmustur, emegi gecenlerin elleri dert görmesin ne diyelim.

* Berrin sen diyince hemen arastirdim baktim buldum hatta ekledim sagol :)

* acidan gecip guzellesen kiz, benim ki gezi sayilmaz pek ben burda yasiyorum canim :) isvec'liden ancak o kadar Suleyman oluyor ama olsun en azindan irkcilik yapmadan böyle bi seye girismesi bile cok takdir edilesi bir davranis :) evet Hurrem cok guzel bi kizdi.

Enoch Baris Opoka dedi ki...

Neden boyle seyler Virginia ya da gelmez ki ?Cok kiskandim simdi :(

acıdan_geçtim_güzelleştim dedi ki...

''acıdan geçip güzelleşen kız'' tabiri sence de acayip olmamış mı? yoksa kalite farkı mı?

éLLa Ç. dedi ki...

ooooovv coook sert, hatta ivana sert :)))))))) nerden cikarmissam artik bayan oldugunu. Afedersin acidan gecip guzellesen delikanli. dalginligima geldi herhalde, kusura bakma lutfen

acıdan_geçtim_güzelleştim dedi ki...

kaliteli yazılar yazan insanlar, kaliteli yazılarına yorum bırakan kaliteli ya da kalitesiz insanlara değer verip '' kimdir bu?'' diye bakması makuldur tarafımca. bu da son yorumumuzdur blogunuza efem, saygılar.

éLLa Ç. dedi ki...

o bahsettigin kaliteli insanlarda bir kerecik yapilmis bi hatayi affedecek kadar da yuce gönullu olmalilar ama dimi. hele ki özur dilenmis ve aciklama yapilmissa..

neyse saygilar bizden efem.

Gezi/yorum... dedi ki...

gez dolaş eğlen dünya senin zaten :)