24 Haziran 2012 Pazar

Ben 7-8 yaslarimdaydim az önce.




Meyveleri dalindan koparip yemenin tadina vardigim, en cok dedemi sevdigim, onun elinden gazoz ictigim, babaanne dualariyla uyudugum, aksam ezanina kadar mahallenin cocuklariyla celik comak, elim sende, körebe oynayip, ip atladigim sonra annemin pencereden cagirmasiyla eve döndugum anlardi o anlar... Saclarimi iki yandan örmekten nefret ettigim, ablalarima özendigim anlar..
Hergun bakkala ekmek almaya gidip, onun veresiye verdigi musterilerine sövusunu dinledigim anlardi. Bu degismez bir rutindi bizim bakkalda.



Sinifta en cok konusanlari tahtaya yazdigim, sonra kiyamayip beyaz tebesir tozunu yuta yuta tekrar sildigim, simidimi, silgimi, sevgimi bölustugumuz dostluklar kurdugum anlardi o anlar..




Ölup gidenler dedem, babaannem, mahallenin dedikoducu teyzeleri, bakkal amca degildi, cocuklugumdu aslinda. Baska baska diyarlara savrulan bizler degildik, cocuklugumuzdu. Gecip giden yillar degil, bizim sirtimizi döndugumuz anilarimizdi.

Oysa simdi cocuklugumun gectigi o eve, o mahalleye gitmeye korkuyorum.. Geride biraktiklarimin artik orada olmadigini gözumle görmek korkutuyor belki de beni. Kabullenirsem cocuklugum yara alacak. O kucuk kiz hic buyuyemeyecek.

9 yorum:

parfümümün kokusu dedi ki...

Şuan yeminle ağlıyorum he :(
Tuhaf oldu içim ...İnsanlar ölüyo ama anılar asla..

drwilldone dedi ki...

çocukluğumun geçtiği mahalleyi, bakkalı hatırladım..içim bi garip oldu :((

éLLa Ç. dedi ki...

demek ki cocuklugunu özleyen bir tek ben degilmisim

serife dedi ki...

Off seninbu yazdiklarini ben dusunmeye korkuyorum, hepsini shap shap saydin, icim bir tuhaf

SihirliGünlük dedi ki...

Sabah sabah fena yaptın beni be arkadaş :(...

terete dedi ki...

çocukluğum hala aynı ama çocukluğumdakiler çok değişti

"bakkal amca! cebimize doldursana yine bardak bardak çekirdek"

éLLa Ç. dedi ki...

dusundukce huzunlensekte, guzeldir her insanin cocuklugu be.

havziş dedi ki...

ne kadar tanıdık anlatmışsın :) çocukluğun çocukluğum gibi sanki

murathan dedi ki...

son fotodan sonra yazdiklarin cok onemli cumleler. cogumuz ayni duygulari paylasiyoruz sanirim. ama erkekler boyle seyleri hep icine atar, gozyasi yerine sigara yakar.tesekkurler ella.uzun zaman oldu takip edemiyodum.bundan sonra hep takipteyim :)