29 Haziran 2012 Cuma

Parmaklari yedirten meshuuuuuur AGLAYAN PASTA'M

Benim herkes tarafindan cok sevilen meshuuuuuuuurrr aglayan kekimin tarifini bundan bir iki yil önce blogumda yayinlamistim ama zaman icerisinde bu tarif cesitli deformasyonlara ugradi. El becerim gelisti, etraftan edindigim bilgilerle daha degisik lezzetler katmaya basladim ve yaptigim tatlinin kalorisini cok daha az bir seviyeye indirgedim.. Allah kahretsin ki cok becerikliyim.. Blogun istatistiklerine bakinca en cok bu tarifin tiklanma rekoru kirmasina sasirdim, meger ne cok aglayan kek severi varmis. Bu yuzden kekin cok daha lezzetli ve basit halini eklemek istedim. Bu kekim biraz aceleye geldigi icin, göruntu acisindan pek guzel olmadi ama tadi her zaman ki gibi yerindeydi. Butun aile parmaklarini yedi, parmaksiz geziyorlar simdi.coluk cocuk yiyin gari.



- 4 adet yumurta
- 1 sb seker
- 1 turk kahve fincani sut
- 4 corba kasigi kakao ( ben göz karari koyuyorum)
- 1 sb un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu.

keki islatmak icin:

- 1 veya 2 su bardagi soguk süt ya da su. ( ben sutu tercih ediyorum)
- uzeri icin kremsanti.

Cikolata sosunu ben kendim göz karari yapiyorum. bir iki su bardagi sute biraz seker, biraz un, birazcik margarin ve kakao katarak pisiriyorum. Ama siz dr. ortkerin cikolata soslarini kullanabilirsiniz. Turkiye'de cok var sanirim onlardan. Gerci benim kendi yaptigim cikolatanin tadini vermez ama neyseeee :p



Öncelikle yumurta ve sekeri krema kivamina gelene kadar cirpin. Sonra diger malzemeleri ekleyip karistirin. icinde yag olmadigi icin ve unu cok az miktarda oldugu icin kek cok hafif oluyor, ne sahane dimi :) sonracima 180 derecelik firinda pisirin.



pisen keki firindan cikarip ilk sicakliginin gecmesini bekleyin.



Yaklasik 1-2 sb sutu kekin her yerini islatarak gezdirin. iyice sogutun.



Daha sonra sogumus kekin uzerine kremsantiyi surun. Bu kisimlari tek tek fotograflayamadim, hem yapip hem foto cekince afakanlar basti beni. bi yandan bulasiklari toparla bi yandan etrafi sil derken fotograflar eksik oldu.




bu bitmis hali.



buz dolabinda keki birazcik bekleyin ve bu sirada cikolata sosunu hazirlayin.
Cikolatayi sogutun ve kekin uzerine dökun.



Bakin nasil icli icli aglatmisim keki, resmen hickiriklara bogulmus salya sumuk agliyor. iyyykk böyle örneklendirincede insanin yiyesi gelmez beee. neyse görmezden gelin bu benzetmeyi ve yumulunnnnnn.

Afiyet bal seker olsun. pit pit et, löp löp yag olmasinnnnnnn.!

29 yorum:

pempe gönlüm sende dedi ki...

mükemmel gözüküyor, nası da canım çekti ama cesaret edemiyorum becerebilirmiyim diye düşünmekten:)

lâl dedi ki...

eline sağlık :)tatlıyla çok fazla aram olmamasına rağmen çok iştah kabartıcı ımmmmmmmm. fakat o sondaki yazdığın ıyykkkkkk :)bir de üzerine bonibon da koyuyorlar ;)

emine dedi ki...

off yaaa
nasıl karnım açtı, oldu mu şimdi

Pembe_Deniz dedi ki...

Çikolata ve her yanından sos damlayan tatlılar tam benlik.

O yüzden en kısa zamanda yapıp blogum da paylaşıp canımın çekmesindeki en büyük suçlu olarak senin linkini göstericeğim :))

*SİMONE* dedi ki...

bunu bize yapmayacaktın ! :(

Bayanguş dedi ki...

Çok başarılı! Canım istedi, yapmicam.. Şimdilik! ;)

serife dedi ki...

Bendede bir aglayan past tarifivardi, ama sendeki daha bi agliyo ha :D

sevda dedi ki...

Bittim ben!!!

iρεκβöcεĝι~ dedi ki...

Yaptımmm ve üzerine bugün kakaolu sos araken keşfettiğim Dr.oetkerin Tiramisu yap diye instant kreması çıkmış 3dk çırpıyosun ve nefis bişey. ondan yaptım üzerine kuru kakao döktüm inanamazsın ^^(hatta kremayı labneyle çırpıp keki nescafeli sütle ıslatsan tam tiramisu olucaktı:D bir de böyle dene gelince türkiyede;)

terete dedi ki...

hanım kızımızda pek bir marifetli galiba , ama tadı görüntüden her daim önemlidir. beğenildi mi acep :)

emine dedi ki...

uvv baby çok marifetli olmaya başladın,korkutuyorsun beni:))))

Bayanguş dedi ki...

Ve İpek fotoyu görür... Keki fırında pişmekte, takipte kal bari paylaşırım illaki :)

éLLa Ç. dedi ki...

haha hadi kizlar keki yapanlar fotosunu eklesin bakalim :)

éLLa Ç. dedi ki...

ipekböcegi kahve sevmedigim icin tiramisuyu da sevmiyorum ama kahve yerine kakaolu koyarsak dedigin gibi guzel olabilir. aklimda bulunsun :) yaratici olmak her zaman yeni lezzetler kesfetmemizi saglar. negzel negzel.

Summer dedi ki...

alaaaahh teyzem yapardı bunu bana hiç tarif vermedi ama senin gibi yapayım bakalım tarif vermesine gerek kalacak mı kalmayacak gibi ama ehe


canımda istedi mutfak çok yakın görünüyor şu an bana :D

Nora dedi ki...

Hemenn bugün yapıyorummmmm, nasıl canım istedi anlatamamm :D

Nilgün Komar dedi ki...

tarifi aldım akşam denemek kısmet olursa haber veririm :)

éLLa Ç. dedi ki...

begenmenize cok sevindim kizlar. deneyin pisman olmazsiniz. afiyet bal seker olsun :)

sessizgemi dedi ki...

hmm güzel görünüyor :)
Birazcık annemin ıslak kekine benziyor :)

Derya dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Hımmm pek bi güzel olmuş hanım kızım, sen Türk kahvesi de yapabiliyo musun bakiyim ? Bizim Nejla teyzenin bi halasının görümcesinin oğlu var :)
(tipik mahalle teyzesi:))

Adsız dedi ki...

Merhaba üzerindeki kakao sosunu göz kararı yapıyorum demişsin ölçsende tam ölçüleriyle yazsan olur mu ?? Aşırı güzel gözüküyo hemen yapıcam ama sosu lütfen tam ölçüleriyle yazarmısınn lütfeeeeen :):)

YASEMIN dedi ki...

BEN YAPTIM COK TATLI OLDU SEKER FAZLA GELDI GALIBAA

Adsız dedi ki...

ben daha güzel yapıyorum benim tarifim daha güzel ama seninkinide deneyeceğim güzel görünüyo

bahar perisi dedi ki...

allahımmmm, ölüyorum :) o ne güzelliktir yahu ! ellerine sağlık.

Nefretimsin Zalim dedi ki...

Neden yağ yok

Adsız dedi ki...

ayy oruçlu oruçluu bakınca içimmm gitiiiii ellerine sağlıkk pek iyi ağlatmışsınn pastayıı

Ev Yemekleri dedi ki...

elinize kolunuza sağlık muteşem görünüyor.
Bu da benim ağlayan kek tarifim... incelerseniz çok sevinirim.
mutlu günler dilerim

my dedi ki...

ağlayan pasta www.pissir.net/aglayan-pasta/