3 Haziran 2012 Pazar

Isvec'te Erovizyon kutlamalari



Ben size bu kari büyücü nas-felak, uc gulhu bi elham okuyun dedim beni ciddiye almadiniz. Bakin sonucu ne oldu? Acik ara farkla birinci oldu hatun. Saka bir yana Can'in kazanamamasi uzerine Loreen'in birinci olmasi bizlere teselli ödulu gibi oldu. CAN'imiz sagolsun dedik, isvec'i destekledik.. Özellikle Isvec'te yasayan bir gurbetcinin bu denli buyuk bir basariya imza atmasi burda yasayan butun gurbetcileri onure etti. Nitekim yabanci diye elestirilerde bulunan isvec'lilere bir nevi kapak yapmis oldu.



Seneye erovizyon yarismasinin Isvec'te yapilacagina bir yandan sevindik bir yandan da endise duyduk acikcasi. Cunku Isvec hayat sartlari ve insan haklari bakimdan dunyada birinci gelen ulkelerden biri olsa da , söz konusu organizasyonlar oldugunda maalesef sinifta kaliyor. Fotografta da görmus oldugunuz uzre, gecenlerde eve giderken bir de baktik ki insanlar toplanmis sehrin göbegine. Ne oluyor demeye kalmadan tutusturdular elimize Loreen posterlerini. Megerse hanimefendi binanin catisina cikip halka buluscakmis. Burdan anlayin iste gösteriler konusunda ne kadar vasat olduklarini. Catidan baska yer mi yoktu kizi cikaracak, kuramamislar mi guzel bi sahne? (Hava sartlari yuzunden ben Loreen'in cikmasini bekleyemedim, yoluma devam ettim. Sonradan izledim videolarda, buraya da ekliycem.)

"Bunlar fakir ama yaaeee" diye aciyarak baktigimiz kardes ulke Azerbaycan bile kristal salonuyla , sahne duzeniyle öyle muhtesem bir gösteri hazirlamis ki herkesi kendilerine hayran biraktilar. Bakalim Isvec bu yukun altindan kalkip birazcik olsun sesini dunyaya duyarabilecek mi? Avrupa yakasinin soguk ve mendebur ulkesi izlenimini yok edebilecek mi?



Endiselenmemizdeki bir baska unsurda yapilacak olan gösterilerin bizim kesemize ne kadar zarar verecegi yönde. Biliyorsunuz ki Isvec'te sembolik olarakta olsa Krallik sistemi var. Her ay maasimizin %30 'u pek sevgili Kralimiz ve devletimiz tarafindan kesiliyor. Kralimiz coook YASA ! Prenseslerimizin özel harcamalarina, dugunlerine yuz milyonlarca kron bizim cebimizden cikiyor.
Bakalim bu sembolik duzen, bu yil bizi ne kadar düzecek? merakla bekliyoruz.

Iste kutlamalardan göruntuler. Loreen sarkisinin daha soft bir halini söyledi. Isvec askeri orkestrasi da ona eslik etti..



2 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ben beğendim yav.şarkı güzeldi.

emine dedi ki...

kızzııım bunda tam böyyücü tipi var:))3gulhu 1 elham dedin dinlemedik...