1 Eylül 2012 Cumartesi

naayıaaaaar !



Bundan 27 yil kadar evveldi. Icanadolunun ücra bir kösesinde Cumhuriyet Mahallesi Cengizhan Sokagi, hane no bilmem kacta, kucuk bahceli bir evde, medeni hali bekâr, cinsiyeti kiz, dini Islam bir cocuk dunyaya geldi. Dörduncu cocuk oldugundan, heveslerini coktan almis ebeveynleri tarafindan cokta coskuyla karsilanmasa da zamanla herkesin sevgisini kazanmis.. Hatta aldirmayi bile dusunmusler vakti zamaninda amma evin reisinin basina Allah tarafindan öyle bir agri saplanmis ki "tövbe ha$a" feryatlariyla imana gelip vazgecmisler. Bu bebegin nasil mubarek bir zat olacagi ta o gunlere tekamul eder.
Kadere bakin ki, ailede en cok ise yarayan, en cok hayri dokunanda bu istenmeyen cocukcagiz olmus. Samanyolu tv ve kanal 7 'de yayinlanan ibretlik programlari sacma bulanlar bu yaziyi okuyunca gercek hayattada kalpgözu tadinda farkli desenler olacagini kavramislardir elbet. Evet simdi, tamda bugun o bebis buyudu, hatta buyumekle kalmadi kazik kadar kiz oldu. O minnacik parmaklar kurek kadar oldu ve suan bu blogu yazmakta.

Bugün senin dogum günün !... dedi facebook.. Ne mubarek bir icat dimi, kendime geldim okuyunca. oheyya oheyyaa.. Mutluyum da ne güzel. ama garip bi sessizlik var icimde anlamadigim.
O zamandan bu zamana degisen tek sey benim cussem ve ebatlarim degil tabiiki.. Yasadigim, dogdugum yerden tutunda, butun hayatim degisti.
Eylülleri ne cok severdim o zamanlar.. Oralarin eylulu bile guzel olurdu, yazin bitimine yakin hafif esintili muhtesem bir hava. Simdiyse coktan kisin geldigini haber veren ugultular ve cama vuran yagmur tanelerinden ibaret. Gri ve kasvetli bir hava ve ilerleyen yasin verdigi "ayy yaslaniyorum galiba" endiseleri, sendromlari.
Neyse ki soylarim Rus veya iskandinavlarin ki gibi harika genlere sahip olamasa da yasimizdan cok daha genc görunme genlerine sahip. Yuz kisiye sorduk; cikan sonuc : icim 27, disim 20 .

Insanlar "iyi ki" lerle baslayan bir dolu sözler söyluyor ama benim iyi ki'lerim yok denecek kadar az.

Ne diyordu sarki "isyan etmiyorum ama benim hic bir seyim yok"..

Aaahh her dogum gunumde böyle huzunlenirim ben iste.. Surekli neseli, agzi kulaklarinda polyanna gibi dolasamayiz dimi. icim bir Heidi olabilir ama disim adeta bir Polat Alemdar.

Dogum gunleri kimin facebook dostu, kimin gercek dost oldugunu anlamak icin harika bi firsat.
Eskiden bir fincan kahvenin kirk yil hatiri varmis. Simdi kahve fabrikasi bagislasan bi gunluk hatrin olmuyor. Kimse parti hazirliklari icerisinde degil mesela, hicte olmadi. Yoksa burda ne isim olucudu dimi ama.
Her neyse, bu kadar huzunun altinda elbette yalnizca yaslanma krizi yok. Sesimizde soyleyemediklerimiz gizlenir bazen. Basit bir "Nasilsin" sorusuna karsilik verilen "iyiyim" lerin altinda yatanlari bilemeyiz cogu zaman.

Hayatin boyunca bin türlü sey yasarsin, bin cesit insanla karsilasirsin. Bin turlu kahkaha atarsin, bin türlü hata yaparsin. Her sey insan icin, keskelerin de olur, iyi ki'lerinde.. Ama keske demek icin biraz kisa degilmi hayat ? evet , oldukca kisa. Sacma salak oyunlar icin, ego tatminleri icin, can acitan yalanlar icin, denemek icin bir bir aslinda istemediklerini. Cok kisa. (kendime telkinler veriyorum)

Dogdum oluum ben.. artik cok gec !!! yiiieeh huuu !!! Hangi mımı ufluyorum? sunu mu ? hooooooooo - üuuüüfffffffffff !! ahhh hay aksi ,yak mumlari dilek tutmayi unuttum ! $u dimi? e...

Bu sarkida kendime armaganim olsun..


25 yorum:

Baş Belası dedi ki...

sen şimdi bir yıl daha yaşlandın he mi??
tü tü tüüü maşallah :))

Nice senelereee..

lâl dedi ki...

doğum günün kutlu olsun ellacım. 27 yaş sıkıntılı bir yaş. bende 3 ay önce girdim ordan biliyorum :) belki de biz fazla büyütüyoruz rakamlara fazla anlam yükleyerek.

o istenmeme durumu anne babadan değil ama babaanneden olmuş benimde :( ama cinsiyet yüzünden. ve hep öyle olur zaten istenmeyenler en işe yarar olurlar.

aynı yaştayız ondan mı bilmiyorum ama diğer söylediklerinde de hemfikirim.

ne olursa olsun yaşadıkların şu an sen yapan şeyler.

sevdiklerinle beraber mutlu yaşlar :)

emine dedi ki...

iyi ki doğdun ella iyi ki iyi ki iyi ki doğdun ellalalalalaaaaaa:)önce sağlıklı,sevdiklerinin yanında olduğu,bol paralı,AŞKLI MEŞKLİ,bol postlu,bol kahkahalı,sizin oralar için azcık içimizi ısıtıcak kadar güneşli,yiyip yiyip kilo almadığın,az mensturasyon ağrılı günlerin olsun...pastanı neli istersin?üstünede bir iki mum tikelttik mi oldu bu iş:))

MadamB Fashion dedi ki...

:) doğum günün kutlu mutlu olsun o zaman kocaman blog yazarı oldun

madambfashion.blgospot.com

greenladyyy dedi ki...

iyi ki doğdun güzeller güzeli ELLA ! aynı yaştayız kızzz:)ülkesinden ne kadar uzaklara gitsede içindeki arabesk ruhu terkedemeyen Ella herşey gönlünce olsun...

Ponti dedi ki...

Seni bir kaç aydır takip ediyorum ve üslubun, postların, anlattıkların sadece eğlendirmiyor beni, okurken gerçekten büyük keyif alıyorum. Sırf bunun için bile iyikili bir cümlem var :)

Kimin ne olduğu keşke doğum günlerinde pıt diye anlaşılabilse ama ne mümkün, o maskeler o günde takılı oluyor maalesef :)

Sanal sanal doğum gününü kutlamıyorum madem öyle, sadece umarımlı bir cümle kuracağım.
Her doğum gününde kadın klasiği olarak biraz depresif olsak da umarım bu geçicidir ve umarım önümüzdeki yıl şükredecek bir dolu şeyin olur. Sevgiler.

Tugba Çelikkol dedi ki...

öyleyse

iyi ki doğdun............demiyeceğim sana


keşkelerin olmasın hayatında hiçbir zaman, hiç bir zaman hüzünlerin neşelerinden ağır basmasın gönül terazinde ve her zaman

maskeleri maskeli balolarda tak yüzüne......

Nice sağlıklı ve mutlu yaşlara.

adasehir dedi ki...

"Basit bir "Nasilsin" sorusuna karsilik verilen "iyiyim" lerin altinda yatanlari bilemeyiz cogu zaman." ne güzel yazdın...
Doğum günün kutlu olsun :)

TurquAzria dedi ki...

Her yazını okurken beynim dilimin okuma hızını geçmeye çalışarak bir "takilip düşme" hissi uyandırıyor bende. Bir çırpıda okumak istermişcesine. Cok guzel yaziyorsun, tadı damağımda kalan yazılar iste. İyiki dogun, iyiki blog actın, iyiki senin yazdıklarını paylaştıklarını okuyabiliyoruz... Bu dünyaya bence cok sey katıyorsun! Kasvetli Belçika'dan selamlar yolluyorum :D

Melis Gökçe dedi ki...

doğum günün kutlu olsun eylül kızı.

Adsız dedi ki...

mutlu yıllar,herşey gönlünce olsun

ansiklo pedia dedi ki...

3 blogerdan 1i bugün mü doğmuş ne? :) kumanda panaleim bugün dogum günüm yazılarıyla dolmus bu bir işarte mi? :) dogum günün kutlu olsun :) buarada insan dogum gününde orhan gencebay mı gönderiri kendine? dışın jennifer için orhan baba :)) çok sekersin hep böyle kal :*

n.g.e dedi ki...

mutlu mutlu guzel yaşlar dilerim sana:)27den sonraki bölümde sürekli iyiki der keşkelerini azaltırsın bideee 28 girerken güzel özel org.olsun sana ;)

cecilia dedi ki...

iyiki doğdun tatlım böyle hüzünlü komik yazılar da sana yakışıyo ama çok tatlısın dilerim yeni yaşında iyiki dediğin bisürü şey olur umarım ;)

terete dedi ki...

iyiki doğdun iyiki ellerin büyüdüde blog yazabiliyorsun :)

Kalbim yas'ta dedi ki...

Zaman ne cabuk geciyor 26 yasina girdigin zamanki yazini okuyali sadece bir kac ay olmus gibi geliyor bana.
Birde bir tek ben dogum gunlerimde huzunlenirim sanirdim:( 25e bir kac ay var ve simdiden panikteyim 25 yasinda insanin hayatin ortasinda olmasi gerekiyor sanirim ama ben en kosesindeyim.
Ella bari sen seytanin bacagini kir=)

papatyaninguncesi dedi ki...

doğum gününüz kutlu olsun.nice mutlu senelere

gooogoook dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun, geç olmakla birlikte; nice güzel yıllar ve mutluluklar olsun...

Sesilya dedi ki...

Dogum gunun kutlu olsun nice tatli senelere sevdiklerinle :)

Adsız dedi ki...

merhaba;
Öyle keyifsiz yazmışsın ki... Bu yaşları ilerde çooook arayacaksın.. yine de iyi ki doğmuşsun :)
Sevgiler sana... (SU)

éLLa Ç. dedi ki...

Arkadaslar hepinize teker teker tesekkur ederim. Allah razi olsun. Siz de olmasaniz yaslilik hic cekilmez valla.

Adsız dedi ki...

Ben seni 35 filan sanıyordum

Grace Happy dedi ki...

guzel gunlerde büyü :) olsun son cocuk tekne kazıntısı güzeldir nedense bende hüzünlenirim iyikileri samimi bulmam sadece dogumgunumde hatırımı soranları bir bir silerim işte o an yalnızlıgımda kahrolurum

éLLa Çiça dedi ki...

ne seker kizsin sen yahu. sevdim seni grace :)

yagmurdan dedi ki...

valla yazını okurken kıkır kıkır güldüm, ruhundaki sümüklü çocuktan bende de bir tane var, haberin ola yalnız değilsin:))