28 Ocak 2012 Cumartesi

Feriha, Emir, Dilberay, Gülsüm. Fazla tv izledim devrelerim yandi !



Cuma geceleri bir sey yazmayimda beni disarda sanip aslinda ne kadar sosyal bir kisilik oldugumu anlasinlar diyenlere inat gireyim gögsumu gere gere blogirlarima selam cakayim dedim.. Evet canlar, ben cayini demleyip cekirdek citleyerek Feriha'yi izleyen bir kezbanim. Kuul olmak adina "ayyy ben turk dizilerini izlemiyoraaam, cok banaal" diyip aslinda hepsinin senaryolarina vakif olan kocerolardan degilim, en azindan cizgimiz belli bizim diimii.
Ama ne yalan söyleyim daha dune kadar $u sacma diziden ne anliyorsunuz diyen ben bugun kendimi "Emir mi daha yakisikli Levent mi" konusunda hararetli bir tartisma icinde buluyorum. (Levent'i tek gecerim haha :p ) Ya da bu Gülsüm'de ne gerizekali kizmis, bunun neresi köylu, neresi saf temiz kiz? icti icti herifin koynuna girdi falan diye kaptiriyoruz böyle kendimizi :) elimde bir örgum eksik onu da en kisa zamanda bir iplik alip telafi edicem. Emekli teyzelere döndum iyice..

Dilberay'i tanir misiniz? Hani $arki söylediginde gök gürüldüyor sandigimiz guzide sanatcimiz. Maasallah sesinin oktavi kacsa artik bir bagiriyor 8.9 siddettinde deprem oluyor sanirsin, yeri gögu inletiyor kadin. Gecenlerde tesadufen onun Cuneyt Özdemir'le olan bir videosunu izledim, belki siz de görmussunuzdur. Izleyince cok guldum. Ama benim guldugum sey videodaki yanlis anlasilmadan cok Dilberay'in o kalin ses tonuyla " Zorunda miyim? " demesiydi ki beni benden aldi. Aslinda tek bir kelimeyle olayi cözmus kadin. Zorunluluk diye bir kavram olmasa hayat cok daha yasanilabilir bir yer olurdu. Takildi simdi dilime O'na buna herkese ayni sesi tonunu taklit ederek " zorunda miyim?" diyorum :)

Hadi simdi hep birlikte söyleyelim; butun sIkIntIlari, aksilikleri, tasalari cekmek ZORUNDA MIYIZZZZ?????



hahaha her geceeeeeee ruyamda isin ne senin hep seni görmek zorunda miyimmmm :)))))))

iyi haftasonlari canlar. arrideverci.

24 Ocak 2012 Salı

Ankara'dan ablam gelmis evde bir bayram havasi





Insanin iki tane ablasi olmasi demek, yeri geldikce calabilecegin iki ekstra kiyafet koleksiyonu, makyaj malzemeleri demek. Maalesef kurek kadar ayaklara sahip oldugum icin ablamlarin ayakkabilarindan hic faydalanamadim. Ayakkabimin bir tanesine cok rahat bir sekilde bebe gömulur, bebek mezari kadar yahu (39 numara). Belli bir zamandan sonraysa kimsenin bir turlu anlamlandiramadigi bir sekilde iki ablamdan da uzun oldum. Ikisi de hâlâ annem uzerinde baski uygular "bu kiza özel bir sey mi yedirdin" diye , halbuki annem o zamanlar dörduncu cocugu yani beni istememis bile, istenmeyen cocuk oldugumu ögrenmek cok koymustu ama simdi en kiymetlisiyim (dermisim :p) O zamanin sartlari nasildi bilemeyiz tabi yadirgamamk gerek. Hal böyle olunca bizim valide sultan, cocuk (burda cocuk ben oluyorum) dussun diye igne falan vurdurtmus kendine, megersem o yaptirdigi kemik ignesiymis. O yuzden ben böyle pehlivan gibi olmusum. Geleneksel kirkpinar yagli gureslerine cikarsalar herkesi tu$ eder kundeye getiririm o derece kemikliyim. Yani sebebi bu kemik ignesi olabilir ama bana kalirsa ben dedeme cekmisim. Dedem sirim gibi yakisikli bir adamdi Allah rahmet eylesin. O'nu bilahare anlatirim, o ayri bir konu.Neyse iste ben sirik gibi olunca öncelikle pantolonlardan mahrum kaldim, soracima evliligin getirisiyle midir artik nedir iki ablamda duba gibi olunca butun nimetlerden mahrum kaldim :) Ama haklarini yemeyim onlar da benim az seyimi asirmamistir. Mesela ben evin kucuguyum diye pek kaile alinmazdim "sen kucuksun, sen bilmezsin, sen elleme ablamlar yapsin, sen dur ablanlar alsin" diye itilip kakildim. Bunlar gider magazalardan pahali pahali kiyafetler alip giymezlerdi ben gider pazardan 3 kurusa bi buluz alirdim bayilirlardi. Ben görmeden calip calip giyer eskitirlerdi ama ben farkederdim yani kazagin göbek kisimlari sünmüs olurdu. Insanin ablasinin olmasi guzel sey, hele iki tane ablasi olmasi daha da guzel sey. Her seyden önemlisi ikisi de ayri der ortagi, ayri destekci oluyor insana. Hem de kosulsuz sartsiz guvenebilecegin ortaklar. Az sey mi?

Büyük ablam tipik balik burcudur. Asiri duygusal hayal dunyasinda yasayan saftirigin tekidir, kendinden baska herkesi dusunur fedakarlik eder. Ailenin en yufka yureklisi diyebiliriz onun icin. Yesilcam filmlerine baka baka Murat Soydan gibi bir adam buldu evlendi. (kendisi benzetiyor ama sacindan baska hic bir yeri Murat Soydan'a benzemez enistemin) Ama bir seyi cok istersen olmazmis ya hani, ablamin ki o hesap. romantik adam diye diye gitti hödügün tekini buldu. haha enistem burayi okusa keserdi beni herhalde :) Saka bi yana romantik olmasa da ailesine duskun harika bir adamdir, biz surekli laf dalasina gireriz onunla, sagolsun nazimi ceker. isvec'e ilk geldigim siralar bana anne ve babalik ettiler, cok sahip ciktilar asla unutamam.



Gelelim kucuk ablama. Aramizda iki yas oldugu icin ikiz gibi buyuduk diyebilirim, zaten hepimizin arasinda ikiser yas var, bizim ebeveynler iyi calismislar sagolsunlar haha. Super performans. Ayyy nedendir bilmem insan annesiyle babasini bir turlu birlikte hayal edemez. Ulan dümbük sen nasil dunyaya geldin saniyorsun demezler mi adama. Derler tabi.
Benim kücük abla (kendisi de kucuktur, citi piti, minyon tipli sarisin ela gözludur. Ablalarimla hic benzemeyiz zaten. Biri sarisin, digeri esmer, bense kumralim) iste benim bu elleri ufacik kendisi topacik ablacim icimizde en hirsli, en zeki, en tuttugunu koparandir. Olacak adam okundan belli olur derler, bu kiz daha bacak kadarken gecenin bir yarisi komsunun bahcesinden salatalik ister aglarmis "ben havuc istiyooruuuuuuuum" diye. Havuc dermis salataliga. Annemlerde napsin garibim susturamayinca cazgiri giderler cakmakla (lambami varmis o zamanlar) zarzor karanlikta bulur getirirlermis hanfendiye. Dedigini ettirirdi yani, aglaya zirlaya ettirirdi. Hâlâ da ettirir.



Allah bilmiste mi yazmis napmis, mulayimlerin mulayimi, anlayislilarin anlayislisi, romantiklerin $ahI enistemi bizim kiza yazmis. Ablam tam da kendisi icin yaratilmis bir meslek olan avukatligi secti., hayatinin erkegini buldu, o da mutlu yuvasini kurdu.



Kucukken ev kucuk ailede buyuk olunca biz bu minnak ablamla birlikte uyurduk geceleri. Ama var ya ben böyle dunyanin en tirsak, en korkak cocuguydum o zamanlar. Bunda abimin beni karanlik bir odada yalniz birakip kapinin disindan " öculer geliyor, kokucular geliyooooorrrr" diye korkutmasi ve geceleri gelip bize cinli perili hikayeler anlatmasinin payi buyuktur. Benimse hayal dunyam o kadar genisti ki kafamda kurdugum senaryolar simdi ki korku filmlerine bes cekerdi valla. Yorgani tepeme kadar ceker nefes alamazdim sanki kafam disinda kalsa birisi kafami kesecek, ayagimi da ayni sekilde toplar cenin pozisyonunda uyurdum, sanki ayagim disinda kalmazsa kimse bana yorganin altindan bi sey yapamazmis gibi. Bunlar da korkumu yatistirmayinca ablamin pijamasina yapisirdim. sarilsam sarildirtmiyor, napiyim bende arkasindan tisörtunu falan tutardim. Ama bu var ya nasil kizardi, nasil bunalirdi. Az cekmedi elimden. Bugun bile karanliktan korkarim.



Bi keresinde de annem beni ekmek almaya gönderiyordu -zaten kucuk olmanin en boktan yanida budur, her yere en kucuk olan gönderilir- ama serde inatcilikta var tabi her zaman gitmezdim. Annem git diyorum diye direttikce ben "banane bananeee ablam gitsin" diye ordan oraya sekiyordum. Zaten zayifmisim ve yerimde durmayip surekli zipzip ziplayan bir cocuk oldugum icin cekirge derdi babam bana :) Annem sevgi dolu oldugu kadar disiplinli de bir kadindi, ancak hakkindan geliyordu o kadar cocugun napsin ( bu arada 5 kardesiz biz). Sonra bir ara sabri tasti kadinin. O zamanlar onun böyle alti plastik acayip sert olan lacivert renkte meshur bir terligi vardi, vurdugu yeri cayir cayir yakan, onu bir firlatti banaaa. Ama noldu? Hoplayiverdi cekirge ziplayiverdi cekirge vidi vidi vidi cekirgeeeeeeee :) beni iskaladi yanimdaki ablamin iki kasinin arasina zonkkkkkkkkkk diye degmesin mi. Kizin burnunun ustu fo$ur fo$ur kanamaya basladi. Hala izi durur ve hala basima kakar senin yuzunden oldu diye . Hayatinda biraktigim tek iz bu olmaz umarim.





Biz ki tuvalete bile birlikte girerdik onunla, yillar sonra aramizda daglarin denizlerin girecegini söyleseler inanir miydik acaba? Hayat surprizlerle dolu iste. Ve insanoglu kus misali bir gun orda bir gun burda.
Bu surprizlerden birini de ablam bize yapti gectigimiz hafta. Buyuk ablamla bir guzel organize etmisler, benim de haberim yoktu ama annemi caktirmamak icin bir kisinin daha durumu idare etmesi gerekiyordu. o yuzden son anda bana da acikladilar.
Kucuk ablam isvec topraklarina ayak basinca buyuk ablam msj atti "havaalanindayiz birazdan eve geciyoruz annemi kandir bize gel" diye. Gittim "anne dedim ablamin cani sIkIlIyormus gelin oturalim diyor, sonra da alisverise falan cikariz hem " dedim "aaa o zaman dur ben bir abdestimi aliyim namazimi kilayim öyle cikariz " dedi. iyi dedim. Namaz bitti bu seferde "aa ama baban simdi gelir dur ben bir corba kaynatayim öyle cikalim" dedi. öff pöfff ettim önce ama mecburen tamam dedim, bir yandan da yerimde duramiyorum bir an önce gitmek icin. Corba da tam pisti derken kapi caldi. Yillardir bize dogru durust gelmeyen dayim gelmesin mi bu kezde. Haybin kunduz. Sen onca zaman gelme gelme, gelmek icin bugunu sec. Mictigimin evreni ! Ustune birde saftirik olan ablam benim yerime anneme msj cekmis "uydur bir sey kap gel hadi annemi eve vardik" diye annem anlamadi tabi bana sordu. Ben de dayimi atlatmak icin uydur dedi falan diye kivirdim. Neyse ki dayim bir saat falan durdu gitti. Aldim göturdum annemi bizimkilere de haber verdim geliyoruz kapiyi O acsin diye. Cebimde de fotograf makinasini hazir tutuyorum annemin saskinligini videoya almak icin. 4-5 aydir görusmuyorlar ne de olsa. Zili caldik kucuk ablam acti "surprizzzzzzzzzzz" diye annem az kalsin kalpten gidiyordu. Önce sustu "nasil?" dedi. Sonra bu ciglik atmaya basladi " bu O mu diye?" aglamalar kahkahalar, cigliklar falan havadaucustu. Annemden sonra sirayla babami, abimi, kuzenleri, butun yakinlari $oke etti. Suratlarindaki o "ohannes" ifadesini görmek bayagi eglenceliydi.



Ablamla Stockholm'un altini ustune getirdik. Pek begenmedi buralari, asiri sakin, soguk ve karanlik olusu sIktI galiba onu. haksiz da degildi hani. Bolbol alisveris yaptik, buradaki ucuz ucuz magazalari görunce cigirindan cikti kizcagiz. Zaten tembihlemistik bos bavulla gel diye. BU ulkeden ayrilirsam en cok eksikligini hissedecegim sey sanirim magazalari olurdu. Isvec'liler ucuza modayi takip etmeyi bilirler. Elimizden geldigi kadar ilginc mekanlari, ilginc tadlari gösterdik. Guzel ve yorucu bir haftanin ardindan evli evine gitti, köylu gurbetinde kaldi..




eee Noel baba da bi buyugumuz sonucta :) Gelmisken elini öpmeden gitse ayip olurdu :p

20 Ocak 2012 Cuma

Neseli günler.



Güya blogu ihmal etmeyecek, her gün güncelleyecektim peheeeyyy.. Eve gelmemle kendimi iki seksen yataga atmam bir oluyor.. Gercekten bunu yapmayi denedim ama hakkimi yemeyim.. Araya bu kadar zaman girince nerde kaldik, neler yaptik siliniyor gidiyor kafamdan. $unu mu anlatsam, bunu mu anlatsam, ayy nasil giris yapsam diye dusunmesem milyon tane post girmis olurdum ama sonunda ya sayfayi kapatip cikiyorum ya da böyle sacmalardan secmeler sunuyorum.. Bir kere bende pijama sendromu var, giydigim an uyuyakalmazsam (ki bu cok nadirdir) hemen bloglamaya baslarim. Rahat hissetmem gerekiyor öncelikle kendimi. Eee ne de olsa atomu parcaliyoruz burda konsantre sart. :p Bir hafta boyunca cok fena griptim, daha sonra ki haftaysa tabiri caizse ayagi yanmis it gibi sürtüp gezdik.




Size hic annemden bahsetmis miydim? (Bizene lan senin anandan diyebilirsiniz tabi, ama icinizde hayatimi merak edenler var sekerlerim. Okumak istemeyen sag ust kösedeki X isaretine bir zahmet tiklayiversin..)
Herkesin annesi kendine göre mukemmel, melektir, yemeyip yediren, giymeyip giydiren, sacini supurge eden, ayaklarinin altina cennet serilesi varliklardir. Ama iddia ediyorum ki benim annem kadar cocuklarina duskun bir anne yoktur, yani en azindan ben onun gibisini hic görmedim cevremde. Zira etrafimdakiler de benimle ayni fikirde. O kadar ki "élla annen super bir kadin ya, bir tur versene benim de annem olsun. hatta degis tokus yapalim bizimkiyle" demeye bile getirenler oldu isi. Neyse bunu size ispatlamakla hiiiiiccc ugrasamam canlarim. Ha ama babam derseniz klasik mesafeli ve soguk babalardandir. Normal yurdum insani iste.

Gurbet ellerin narina annemden tam 8 yil ayri yasadim, annesizligin ne demek oldugunu o hayattayken tattim. Yazlari tatile gittigimde göruyordum sadece, ama neyseki artik tamamen yanimizda.. Dunyanin en duygusal kadini O. Gulerken aglayabilen, aglarken de gulebilen ilginc bir yapiya sahip, özel bir kadin :)
Herkes tarafindan sevilir sayilir.



Yalniz bir sey var, bizim aile bir turlu tamamlanamayan bir yap-boz gibi. Nereye gidersek gidelim, ne yaparsak yapalim illa ki bir eksik parca kaliyor. Annem olsa ablam olmuyor, ablam olsa abim olmuyor, hepsi olsa babam olmuyor, babam olsa kardesim olmuyor. bu bööyle surup gidiyor. Islerimiz yuzunden tatil gunlerimiz bir turlu uyusmuyor, plansiz hareket ediyoruz sanirim biraz. Ve annem bu duruma gercekten cok icerliyor, hatta bu yuzden kalp hastasi oldu kadincagiz.. Simdiyse abim, babam, annem hep birlikte mutlu mesut yasayip gidiyoruz. Bir de buyuk ablam var burda evli. Yalniz bu seferde Ankara'daki ablam eksik kaliyor. Kendisi avukat, bir mimarla evli ve mutlu bir yuvalari var cok sukur. Bir de benim Ezel'im Behlul'um yakisikli prensim evimizin minigi kardesim var Mugla'da universite okuyan o eksik. kalabalik ve renkli bir aileyiz. Bir araya geldigimizde "neseli gunler" filmini aratmiyoruz. Annem ile babam tursu suyu yuzunden tartisma bile cikabilir ara sira. Minur Özkul'le Adile Nasit'i unutturmuyorlar sagolsunlar :) Ama genelde huzursuzluk cikarip mizmizlanan babamdir, annemse hep alttan alan taraf..

Annem butun hayatini bizlere adamis, fedakarlik yapmaktan kendini unutmus bir kadindir. Gercekten kendisi icin hic bir sey yapmamis $u hayatta, varsa yoksa biz. Tipik bir Anadolu kadini. Heyecansiz, eglencesiz, sadece sorumluluklarla gecirilmis ömrune bi renk katmak istedik. Gecen hafta anneme hayatinin en buyuk surprizini yasattik, Turkiye'deki ablami getirdik. Pat diye kapida karsisinda görunce $ok gecirdi.
Yapbozun bir parcasini daha tamamladik. Bir haftadir ablami gezdirmekle mesgulduk. $ok anini ve neler yaptigimizi daha sonra anlatirim. Sanirim pilim bitmek uzere. sonra devam ederim.
adyö.

5 Ocak 2012 Perşembe

Ayyy kizlaaaaaaaaaaaarr nüffen alsaniza beni de araniza :(



$u internet denen meret ilk defa bir ise yaradi. Bugune kadar yaptigim butun internet alisverislerinde mutlaka bir pürüz cikmisti. Ya defolu cikiyordu, ya kalitesi kötu oluyordu, ya da bedenime uymuyordu. Bu yuzden internet alisveris yapanlari bir turlu anlayamiyordum.Ilk defa fotograflarla göz boyamak yerine adam gibi urunler gönderen bir site buldum ve sonuctan cok memnunum.. Ayakkabi konusunda o kadar takintili ve seciciyim ki bir cift ayakkabi almam saatler hatta gunler surebilir.. Ama artik isin kolayini buldum, girerim bu siteye Allah ne verdiyse tiklarim. Hem zamandan tasarruf etmis olurum hem de o magaza senin bu mazaga benim dolasmaktan ayaklarima kara sular inmez. Bir tikla is tamam, sahane bi olay.. Benim gibi cok calisan mesgul hatunlar icin bulunmaz bir nimet bu.



$imdi sevgili hemcinscagizlarim bildiginiz uluslararasi guvenilir alisveris siteleri varsa lutfen önerin. Asos gibi mesela.



Topuklu ayakkabi koleksiyonuna sahip olupta bir tekini bile giymeyi beceremeyen bir tek ben varimdir herhalde. Bunun icinde tüyolariniz varsa seve seve dinlerim..




Son gunlerde asiri tempolu sekilde calisiyorum, tabir-i caizse basimi kasiyacak vaktim yok.. Yapabildigim tek keyif verici olay gunde 3-4 tane donut yemek. Bagimlilik yapti bu illetten kurtulamiyorum. Yakinda kapilardan sigamayacak hale gelicem.

Bu arada cumartesi gunu anneme hayatinin surprizini yasatacagiz :) Surpriz yapmak icinde yeterince ketum olmak gerekiyormus. Belli etmeyim diye kirk takla atiyorum. ve her an agzimdan kaciriverecegim diye ecel terleri dökuyorum. Bu isler hic bana göre degilmis dogrusu. Surpriz yapmaktan cok, bana surpriz yapilmasini yeglerim. Ne diye sormayin, o gun gelene dek dudaklarim muhurlu olacak. Sonra anlatirim.



Bugun nedense öyle alengirli laflar edip, dunyanin gidisatini elestirecek halde degilim.
Dusundum de 2 yili askin suredir blog yaziyorum, o kadar insan taniyorum ama hic kimseyle tam anlamiyla bir dostluk kurmamisim. :( Fazla mi yabaniyim ne? Bakiyorum millet blogtan arkadaslariyla bulusmus, kanka olmuslar falan, cok fena özeniyorum onlara.

Bu sebepledir ki canlarim, kiz kiza sohbet etmek istedi canim. Cayinizi pastanizi kapin gelin de iki lafin beline tepik atalim.. Kaynasalim.. Erkekleri disladik gibi oldu birazcik ama bu seferlik böyle olsun.

Son sekilde gördugunuz gibi yuzunuzden gulucukler, yanaklarinizdan öpucukler eksik olmasin.

Arrideverci.

1 Ocak 2012 Pazar

Bu sarkiyla evliyim..



Bir isteğim var sadece senden,
Onun kokusunu al getir,
Onun saçlarını al getir,
Hatta mümkünse onu al getir bana rüzgar.

[Cemal Süreya]



26 yildir gelmeyen aski 2012'den beklemek pek mantikli gelmese de, umut fakirin ekmegiymis iste..

Romantik miyim bugun ne?
bence öyleyim.
Bu sarkiyi dinleyipte aska özlem duymamak elde mi?
bence degil..

Not : 2011 yilinda bana katlanip yalniz birakmayan herkese cok tesekkur ederim. Hepinizi cok seviyorum ve ayni sabri 2012 de de göstermenizi diliyorum canlarim.

öptum bye.<3