28 Ocak 2013 Pazartesi

Love ...


 
"Ama ben onu istiyorum, dedi kadın (adam) ; sanki dünyada milyonlarca erkek (kadin) yokmuş gibi." Brave New World
 
 
 

 
 
Göz gördügünü sevmez, sevdigini görurmus ancak..
 
Kalp denilen organ öyle basina buyruk ve dedigim dedik ki, birini istediginde beyni tamamen devre disinda birakabiliyor.. Beynin sana ciglik cigliga 'hayir o sana uygun degil, diliniz, dininiz, kulturunuz farkli' diye bagirsa da, kalbinizin tek bir fisiltisi bütün sesleri bastirabiliyor...
Esmermis, sarisinmis, zenginmis fakirmis hic farketmiyor.. Mutlulugu yakalayabilmek önemli olan. gerisi teferruat.
 


Bunun en büyük örneklerinden biri abim.. Haftasonu cok degisik bir tecrube yasadim, ilk defa bir kilise dugunune sahit oldum, hem de abiminkine.. Kirk yil dusunsem O'nu kilisede bir Isvecliyle evlendirecegimiz aklimiza gelmezdi. Ey aşk sen nelere kadirsin. 
 Nikahlarinin kilisede kiyilmasinin sebebi, resmi dairelerde 4-5 ay sonraya nikah tarihi vermeleriydi. Kilisede resmi nikah islemi cok daha hizlandirilmis oluyor. Ama buna ragmen bir takim prosödürlere uymak zorunda kaldik tabii. Bizim anlamsız grldiği için kıkır kıkır gülmemek için kendimizi zor tuttuk, hatta bazen tutamadık. tamamen prosödürden ibaretti herşey. Ailede hepimiz dini butun inancli insanlariz ama hicbirimiz bagnaz ya da yobaz degiliz. Niyetlerimiz guzel olduktan sonra amelimiz de iyi olur ama yine de nikah icin canlar calinmasi, rahibenin dinine has konusmasi insani az da olsa garip hissettirdi. Tövbe etmek için Hacc'a falan bilet ayarlayım ben. Öhöm
 
Yarinda  imam nikahi kiyilacak, dugunun ne zaman yapilacagina henuz karar verilmedi.



Insanlar benden daha sIk yazmami bekliyor ama zaten az birazcik bos vaktimiz oluyor onda da bu buz gibi havada devrilip yatiyoruz. Ilham perim ilhami de kayiplarda.

 
Do you dare to make a fashion statement?
 
Belki birgun, modaya dair seylerde paylasirim blogumda. Kimbilir.

 
Bu tada alışmam 10 yılımı aldı. Ama artık vazgeçilmezim oldu. İşte yılın belirli bi döneminde yenilmesi adet haline getirilen meşhur işveç tatlısı SEMLA..! bu ekmek arasi kremşanti. Ortası madem ezmeli. Ekmeği de tabii çok değişik. Bunun usulü sadece pudra şekeriyle sunum yapmak.. Adamlar bu tatlıya özel geleneksel gün düzenlemişler. Her yıl kutluyorlar düşünün artık.


Bugün yazasim yok canlar. Tanri sizi kutsasin ahaha :p
 
Günün sarkisi BU olsun..

14 yorum:

İrem GÖKER dedi ki...

Hayırlı olsun beybiii :*** Modaya dair şeyler paylaşırsanda çok mutlu oluruz emin ol :)

lamina dedi ki...

hayat böle cnm, aşkkk her an her yerde karşımıza çıkabilir.Abin ve sevgili gelinize mutluluklar dilerim.

bide twitterda bahsetmiştinya, adamın biri senin bloğu kopyalamış filan.merak ettim sana linkini de attımı, ne insanalr var bu dünyada yaa....

Melislicious dedi ki...

hayırlı olsun, klise düğünü görmek de değişik bir his olmuştur:)))
ben o tatlıya taktım şimdi Turkish versiyonunu yapcam evde krem şanti yerine kaymak, badem ezmesi yerine bal ve ceviz koyarım:)))))

krem dedi ki...

kız Allah canını almaya e mi? love dı dil, din farkı tanımıyodu falan başladın aha dedim elle bacı dalyan bi isveçli sefkili buldu, sefil hayatına renk geldi dedim! neyse senin abin bizim de abimiz sayılır, gelin hanım kızımız sizle mi yaşicak, nası olcak bu işler ellaa? off akşam akşam sinirimi oynattın ya ne diom ben?

çokomell dedi ki...

bütün yazıyı okumama rağmen aklım hala semla da takılı kaldı.tadı güzel mi ya =)

Adsız dedi ki...

Seni sessizden takip ediyorum.. Acaba noel kutlayanlara taktin diyemi bu kilise dugunu sana ceza? Saka saka. Yazilarini sevdim.. Semla da kar yuzunden yuvarlanip yatmakta..saygilaar

Ozlem

Sayın KARACA dedi ki...

Way canına çok değişik olmuş yaw :) Şimdi kız inanıyorda onun için bu nikah töreni anlamlı mesela. Ama düşünüyorum ben o dinden olmadığım için bana fasa fiso gelir o tören rahip bişiyler diyo kutsuyor ben gülerdim heralde :) Ama söz konusu aşk olunca sevdiğin insanın anlam yüklediği şeyler sanada anlamlı gelir. Seninde dediğin gibi "ey aşk sen nelere kadirsin"

éLLa Çiça dedi ki...

* irem Göker tesekkur ederim canim benim. moda konusuna gelince hala kararsizim.

* lamina tesekkur ederiz. Evet ya iyi hatirlattin o konuya ayrica deginecegim.

* Melislicious hehe normal ekmekle iyi olmaz ama söyliyim :) yine de yaraticiligini kullan bakalim.

* krem ehehe o gunleri de göruruz insallah :) ama ben tercihimi musluman ve turk'ten yana kullanmak istiyorum. bizim kulturu bilirsin erkek yapinca mubah, kadin yapinca gunahtir.

* cokomell güzel valla :) hakkin kalmasin.

* Adsiz Özlem canimcim sen saka yapmissin ama aldigim bu konuda aldigim baska yorumlarda var. Yorumdan cok hakaret desek daha dogru olur. Bazi embesiller noel yazimi bir taraflarindan anlamislar kalkmis abuk subuk konusuyorlar. Ben insanlara noeli kutlamayin demedim, kutluycaksaniz dogru sekilde ve dogru zamanda kutlayin dedim. Bazilari maalesef noelin anlamini bilmiyor, bende bu konuda bilgilendirdim. keza hristiyan arkadaslarimda benimle bu konuda hemfikirler, muslumanlarin noeli yilbasinda kendilerine uyarlayip yanlis sekilde kutlamalarina onlar bile guluyor. Benim demek istedigim buydu, yoksa gitsinler isterlerse puta tapsinlar banane ki. Ayrica bizim kilisede nikah kiymamizi elestirenlere de burdan sunu söyleyeyim, bu sadece nikah isleminin hizlandirilmasi icin uygulanan bir prosödurdu, yaziyi dikkatli okuyan anlar. beni taniyanlar ne kadar inancli bir insan oldugumu iyi bilirler, oradaki seyler bizim icin hic bi anlam ifade etmedi, kiliseye gittik diye gavur olmadik elhamdulillah muslumaniz. Hatta dun gece eve hoca geldi, ikisinin de imam nikahi kiyildi..
Bugune kadar blogumda yapilan her turlu hakaret icerikli yorumu hic gocunmadan yayinladim ama konu benim inanclarima gelince kusura bakmasin orda hic kimseye söz hakki tanimam. Ayrica benim yazimi anlayarak okuyamayn anlayisi kit insanlar yazacagim yorumu da anlamaz. o yuzden yayinlamayi gereksiz buluyorum. sevgiler.

* Sayin KARACS aslinda onun icin degil dedigim gibi tamamen, islemleri hizlandirmak icin orayi sectiler, resmi dairelerde yer yoktu cunku. bunlarda resmi nikah kilisede de kiiliyor. öyle bir avantaj vardi kullandilar. yoksa isvecliler bizim kadar dindar ve gelenek göreneklerine sahip cikan bir millet degil. biz de kikir kikir gulduk zaten :) saygisizlik olarak adledilmesin ama tutamadik kendimizi yani, garip bi durumdu. dusunsene, basi örtulu annem, ablam kilisede :)

nabrut dedi ki...

ay deli :) çok güldüm...
inancının sağlamlığını biliyorum:)
Allah abine ve eşine beraber uzun ömürler versin pişman etmesin:)

Adsız dedi ki...

Oncelikle abine ve yengene bir omur mutluluklar dilerim.
Senin yazilarini tam anlayabilmek icin belli bir olgunluk ve zeka duzeyi gerekiyor diye dusunuyorum. Zannedersem buna sahip olmayan birileri futursuzca elestirme gafletine dusmusler. Onlar icin belki daha idiotik bir blog yapmalisin :)
Sessizolma

Adsız dedi ki...

selam..
sessiz bir okuyucun olarak bi ses vereyim dedim.. ;)
beni çeken bişiy var bu blogda derken, bunun senin samimiyetin ve temiz gönlün olduğunu anladım..
isveç e istanbuldan gönül dolusu selam ve sevgilerle.. :)
tuğba

Adsız dedi ki...

DR SURGEON
Öncelikle abiniz için hayırlı olsun
Kolye size çok yakışmış
KALP; yapı itibari ile çok farklı bir organ, istem dışı çalışan tek çizgili kastır kalp, beyinden bağımsız çalışır, beyin ölümünde de bile eğer uygun ortamı varsa çalışmaya devam eder, yani beyinden bağımsızdır kalp, kalbin tüm sinirlerini keserseniz bile kalp hareket impulslarını kendisi üretir ve hareket etmeye devam eder.
Heyecanlanırsınız kalbiniz çarpmaya başlar. Aşk dediğimiz mevzuda maşuk görüldüğünde yada anıldığında yada hayal edildiğinde kalp hızlanır, nefes derinleşir, hafif öforik hal alınır. Bu AŞKIN biyokimyasıdır. Ve aşk serotinini en çok artıran duygusal eylemdir :))
Aşk ne soy dinler ne renk, aşk ne dil dinler din, belki de gerçekten evrensel olan ender eylemlerden biridir aşk.
Kalın sağlıcakla )

éLLa Çiça dedi ki...

en azindan ne demek istedigimi gercekten anlayan insanlarda mevcut. mutlu ettiniz beni, tskler canlarim.

deportation dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.