31 Mayıs 2011 Salı

Selamss blog, nagggbeeeerr



"Aksam yatmak,sabah kalkmak bilmiyorsunuz" azarlariyla buyuduk ama hala gündüzleri deli gibi uykulu,geceleriyse cin gibi olusumuz degismedi.. Trende, otobuste, metroda tatli tatli gelen uykum eve gelince terkediyor beni. Biraz cicek kokusu ve aksam üstü gezintileri de olmasa butun gun sarhos gibi oluyorum..



Bu ulkenin yesilini ve dogasini seviyorum.. En cokta yazlari gunesin batmayisi ayri bir keyif veriyor insana.. Mesela geceleri uyumadan önce basucu lambami yakmadan gün isiginda kitap okuyabiliyorum.. Böylece kisin gunes dogmadigi icin harcadigimiz elektrik yuzunden gelen yuksek faturalarin acisini yazin cikarabiliyoruz :)



Mesela bu fotografta saat aksam 9 bucuk 10 a dogru cekildi.. Hava hala aydinlik.. Ama ister istemez insanin butun dengeleri bozulabiliyor..



Telefonumla gidermeye calisiyorum icimdeki fotograf cekme askini..



Besili bi insan iken hastalik nedir bilmiyordum, saglikli yasam adina yedigim zimbirtilarla daha bir celimsiz oldum.. Can hakkaten bogazdan geliyor.. Ekmek buldun ye, sopa buldun kac..


( bu hazir ama , evde yapilisinin tarifi cok basit. cani cekenler icin bilahare veririm tarifini)


Can dostum guzel insan Enk eli bos gelmemis yine bize, bu sahane tartoleti getirmis..

Nedendir bilmem, aklimda o kadar cok yazacak sey varken "yeni kayit" butonuna bastigim anda butun kelimeler ucusup gidiyor beynimden.. Bön bön bakiyorum ekrana.. Anlayacaginiz cok sIkIcI bir blog oldu burasi, valla bak.. Ben olsam okumazdim beni, siz de okumayin ben böyle kendi kendime konusup gideyim :)

Ha yok illa okuyacagiz diyorsaniz bari burdan okuyun http://twitter.com/eLLa_cica

Günün sarkisi Aydilge- Takinti



27 Mayıs 2011 Cuma

Cikarin kagitlari sinav yapicam.



"Cok pis bakiyorsun" cumlesinde bahsi gecen 'pis' hangi anlamda kullanir?

a) Rahatsiz oldum huylaniyorum
b) bos ve manasiz bakiyorsun
c) delici bakislarin bögrumu deldi.
d) öldurecek gibi bakiyorsun
e) hic biri ( bu $IkkI secenler nedenini aciklasin.)

Kagidi bos birakip cikmak, kopya cekmek, sakiz cignemek yasaktir.. Ciddiyet lutfen..

23 Mayıs 2011 Pazartesi

Hayatta vesikalik cektirmem, ben hep portre takilirim



Helloogglar olsun blog alemi..

Fotograf makinam $u dakikadan itibaren cortlamis durumda, yasadigim buyuk elemi sizlerle paylasmak istedim.. Lutfen adilik yapmayin ve paylasin lan uzuntumu, hepiniz birer ikiser kilo bölusseniz atlatirim herhalde bu krizi.. Esit miktarda dagilimi yaparsiniz siz artik aranizda.. ( lan dedim, canimin acisindan ne dedigimi biliyor muyum ben hI? )
Kavlimiz böyle miydi bizim? Ne demistik hastalikta saglikta, haspalikta ve cakallikta hep birlikte olmayacakmiydik sayin bloggerlar? Me$e agacinin hangi dali nerenize..... öff töbe töbe actirmayin pandoranin kutusunu.. Hieeeeyytt..!

Makinanin uzerine cantamdaki su dökulmus, ruhu $ad olsun.. Cok iyi bilirdik kendisini, onunla az fotograf cekmedik, en berbat ve pasakli hallerimde bile beni objetifinden fla$indan mahrum etmedi. Ölmeyeydi eyiydi :(
Hepsinden önemlisi $u ki, bu blog denilen sey fotografsiz pek bir yavan geliyor bana. Alintilar neyse de, kendi emegin sinince isin icine tadindan yenmiyordu.. Fotograf makinasi olmayan bir blogcunun hayat damarlarindan biri kopmus demekmis meger. Artik yenisini alana kadar telefonumdakilerle idare ediciiiimm..

Hasbihalime gelince, polen alerjim azdi sarhos gibi dolaniyorum etrafta. Mumkun oldugunca ve vakit buldukca yataga atiyorum kendimi.. Surekli uyuyorum.

Hanim kizlarimiz diyetimin nasil gittigini merak etmis.. Canlar bendeki bu metabolizma Ebru $alli'da bile yoktur inanin. Insan bir gunde Victoria Secret mankenlerine benzeyip, iki gun sonra Akrep Nalan'a dönusebilir mi, ben dönusuyorum.. aninda zayiflar aninda kilo alirim. Benim tavsiyelerim ne derece isinize yarar o yuzden bilemeyecegim. Ama son gunlerde igne iplige döndum resmen, 3-4 kilo daha verdim.. tahta kurusu gibi olmak istemedigim icin diyeti biraktim. Kibrit cöpu gibi bacaklari olan, odun gibi dumduz hatunlardan oldum olasi hoslanmam. Kiz dedigin birazcik dolgun hatli olmali. Velhasili kebap, cikolata, her turlu abur cuburu araliksiz tuketmekteyim.. Siz bir önceki postumda yazdiklarimi uygulamaya devam edin..

Bugunluk bu kadar.
Hadi offidersi..

Gunun sarkisi Berkay- gülümm ( cok sevdim bu sarkiyi )

19 Mayıs 2011 Perşembe

Çayim yine masamda …demli kacak cayim…



Iki ülke, iki sehir, iki genclik... Her gittigin sehirde bir digerine özlem duyar, o sehrin aliskanliklarini da beraberinde göturursun.. Ve her gidis braktigin sehrin eksikligini, gittigin sehrinse yabanciligini yasatir sana.. Nereye gidersen git icindeki bosluk seninle birlikte gelir.. Insan bu kadar tamken gene de hâlâ eksik hissedebilir mi?
Ya da mutluyken kederli de olabilir mi?
Kendini kandiran insanin mutlulugundan daha cok ötede bir sey bu..
Ne tuhaf..


Ne kadar dönüp dolaşsam, yine de
Hep o çıkmaz sokaktayım çaresiz
Bir umut kırıntısı gözlerimde
Yürüyorum durmadan, dalgın, sessiz

Sokak o sokak, bense ben değilim
Sanki bin yıllar geçmiş aradan
Boşlukta bir şeyler arıyor elim
Belki de mahşere dek bulunmayan

Yitirdiğim neydi, aradığım ne
Çöken ne yüreğime kurşun gibi
Tanrım! ben mi değiştim söylesene
Yoksa bende zamanlar mı eskidi
Bir yerlere varmadan, nasıl böyle
Hiç durmadan akıp gidiyor günler
Bir çıkmaz sokağın sonunda, işte
Suskun ve tek başına seninleyim
Fanilikten ölmezliğe geçişte
Bilmiyorum, söyle bana, ben neyim..?

Rêwî

Günün arka fon müzigi Turuncu Rüzgar..

16 Mayıs 2011 Pazartesi

25 ya$ krizi ve kirilan kalbi onarma operasyonu..



" Sendromlardan insanı en çok çıkmaza sürükleyeni. geri dönüşü olmayan kararlar alma yaşıdır 25, ve aldığın her karar hayatını etkiler.

öğrencilik hayatı geride kalmıştır artık, kendi ayakların üzerinde durmak, her adımını ciddi ciddi düşünerek atmak zorundasındır. oysa sen bazı şeyleri düşünmekle bulamıyorsundur hala, bazı sorular hala cevapsızdır, kör bir kuyuda cebelleşir gibisindir. kafan karışıktır, hem de düşüncelerinin en çok oturmuş olması gereken, senden de öylesi beklenen bir zamanda... boşvermek, akışına bırakmak istersin her şeyi, oysa hayat ellerinin arasından kayıp gitmektedir, zamanın deli gibi aktığını idrak etmişsindir ve o lüksün yoktur. bu durum kafandaki her türlü belirsizliği daha da dayanılmaz kılar.

25 yaş öyle bir yaştır ki, genç değilsindir artık, yaşlı da değilsindir. yetişkin olman lazım, oysa sen bir yetişkin de değilsin henüz. berbat bir durum. sanki de insanın ruhu mengenelerle sıkıştırılıyor. kadınlar bu bunalımı erkeklerden çok daha ağır yaşıyor:

"ben bir kız değilim, henüz bir kadın da değilim. neyim lan ben?... genç kadın mı, hayır kadın değilim daha dedim..."

kaynak: Uludagsözluk 25 yas sendromu..

Ayni beni anlatiyoooooooooooorr..! Bu manik depresif hallerimin bir turlu adini koyamiyor, kelimelere de dökemiyordum. Saniyordum ki bu yalnizca bana özel bi durum, saniyordum ki yavastan tirlatmaya basliyorum. Ama öyle degilmis iste, benim gibi hissedenler hatta bunu sanki benim agzimdan yazmiscasina yaziya dökenler olmus.. Bunun adi 25 yas sendromu, evet gercekten varmis böyle bir sey.. Psikologlar tarafindan bile onaylanmis bir sey bu, ben bu zamana kadar nasil duymamisim hayret..!
Ve bu 25 yas öyle bir yas ki, daha ona alisamadan bir bakmissin 26 olmussun.. 25 yasindan sonra gecen yillarin hizina hic birimiz yetisemiyoruz maalesef.. Butun yaslar guzeldir aslinda, ama olmak istedigin yerde ve olmak istedigin sekilde yasiyorsan..

Hayatimla ilgili bir karar vermem gerektigini hissediyorum. Bir adim, bir sey. Onun ne oldugunu bilmiyorum, ne olacagina da karar vermedim. Her seyi iceriyor. 25 yas panigi diyelim buna.. Kafam allak bullak, bir an önce tatile gidip kendimi toplamam lazim.. Tatil hazirliklari coktan basladi bile..


$apka ve bikini H&M'den.. Bu yil kendini a$mi$ H&M bi gidin bakin derim..

Ha bu arada, buradan birine seslenmek istiyorum..Sanal alemin bickin ve ayni zamanda capkin delikanlisi Ukturk'un, dun aksam twitterda karizmasini epey bir cizdim sanirim, Allah muhafaza kismeti kapanir falan diye buradan bir duzeltme yapmak boynumun borcu oldu. Ben bu veballe nasil yasarim yoksa.. Zaten özrumu ancak bu sekilde kabul edermis beyfendi..

Özellikle kizlar iyi dinlesin burayi, aslinda ukturk hicte öyle capkin kazanova tipli biri degildir, ucanin kacanin elinden kurtulamadigi da külliyen yalan. Kendisi gayet mazbut, kedi gibi uysal bir cocuktur.. Tam bir ideal turk erkegi, biscolata erkekleri bile yaninda halt etmis (burada biraz fazla salladim sanirim, neyse neyse) ustelikte balik burcu ( baliklar az bucuk dengesiz olur ama o bu özelligi hiiiiiiiiic tasimiyor :p sadece romantizm kismini almis )
Sarisin ve ögretmen olanlar onun icin ideal.. Talipler öncelikle bana ulasabilir.. Bu iyiligi neden mi yapiyorum? Cunku eger 30 yasima geldigimde, karsima hala benimle evlenecek birisi cikmazsa Ukturk'e varmaya söz verdim de ondan. Evde kalmaya karsi bi nevi önlem, hayat sigortam :p yedek klubesinde bekletiyorum o yuzden. Benden önce evlendirirsek daha iyi olur tabi, özgecmislerinizi yorum kismina birakabilirsiniz kizlar :p


(Ukturk'cum artik ne kadar inandirici oldum orasini bilemem :p ama affedilmisimdir diye umuyorum)


Günün sarkisi: Kutsi'den geliyor canlar, klipte cok sevdigim bir diziden.. dinleyin gari tIk tIk

10 Mayıs 2011 Salı

Bir haftada nasil 5 kilo verdim..



"Malim mülküm var ama yiyemiyorum! acim anaammm acimmmmmmmm" diyen Seda Sayan'a döndum, cal darbukaci diyip " gurbaneee gurbane" diye göbek atasim var sinirimden.. Kola istiyorum ama icemiyorum..! Bu diyet isi ne zormus meger..

Nisan mayis aylari gevser gönul yaylari demisler ya hani, biz kadinlarinsa bu aylarda daha cok basen, kic, göbek, kursak yaylari gevsiyor, genisliyor.. Kisacasi nisan ve mayis ayina "nasil etsemde 5-10 kilo versem" ayi da diyebiliriz.. Yaz geliyor, tatile gidilecek, bikini giyilecek o yanlaaaarrr ne, o yanlaaaar baciiiiiiiimm.. Az daha ciksa kanat niyetine cirpip ucabiliriz, ya da göbegimizi sehpa niyetine kullanabiliriz, ben denedim bak, cekirdek tabagi falan gayet guzel duruyordu :) Ama istedigimiz bu olmamali hayir hayir hayir ! silin atin bu dusunceyi kafanizdan.. Ben size zayiflamanin yollarini verecegim.. Ne Ebru $alli gibi gunun 10 saati plates topuyla oynayacaksaniz, ne organik urun manyagi olacaksiniz, ne de abuk sabuk zayiflama haplari icip sagliginizdan olacaksaniz... Gerci herkesin metabolizmasi farklidir ama denemekte fayda var..

Acikcasi 25 yildir hayatim boyunca hic diyet yapmadim, ben hep yiyip yiyip kilo almayan o nefret edilesi kizlardan oldum. Ama insan yaslandikca kilo alma ve kalori yakma kapasitesi azaliyor sanirim ki ben de göbek kalca almis basini gidiyordu.. Tatil gunu de yaklasinca bu duruma bir dur demeye karar verdim.. Cok özel bir sey yapmadim.. sadece;

sabah kahvaltilarimi iyi yaptim,
ögle ve aksamlarsa hafif seyler yedim. (meyve, yogurt, kitir ekmek, salata, izgara somon gibi.)
Aksam 6 dan sonra özellikle meyveden baska bir sey yemedim..
Benim icin cok zor olsada makarnayi bile ekmekle yiyen ben hayatimdan beyaz ekmegi cikardim.. Cocugumu kaybetmis gibi bedbahtim bilemezsiniz :(
Gunde bir bardak su bile icemezdim, susadikca kola veya cay icerdim ama simdi gunde en az 2 lt su iciyorum.. Baslarda cok mide bulandirici oluyor ama zamanla alisiyorsunuz. Vucuttaki butun toksinleri ve iltihaplari sökup atiyor su..
Abur cubura, kizartmaya bye bye dedim..
Ve haftada 4-5 gun spor yapmaya basladim.. Yarim saat ko$uyorum ve agirlik calisiyorum..




Bugun ki ögle yemegim buydu..




Vitamin icecekleri de enerji niyetine iyi bir takviye oluyor.. Bir yerde dusup bayilmamak icin ideal ;)



Ayy bunda $u kadar kalori var, ayyy bunda bu kadar kalori var diyen kokoslara hep sinir olurdum, bir dilim pastayi bile bi ton matematiksel islemden gecirip zorla yerlerdi.. Ama sonra onlari anlamaya basladim.. Kilo vermek bir ömur suruyor, almaksa bir dakika.. 1 saat yuruyorsun 100 kalori yakiyorsun, 1 dk yiyiyorsun 1000 kalori aliyorsun. Metabolizmamiza tukureyim..



Benim icin en cok abur cuburu birakmak zor oldu, $unlarin guzelligine bakinsaniza ...






Kuzenin dogum gunu sebebiyle bir kacamak yapip sini buyuklugunde kocaman bir pizzayi mideye indirdim ama pisman degilim hakim bey, yine olsa yine yaparim.. !

Bildiginiz incelme yollari varsa yazin hanimlar, herkes bir birini motive etsin böylece.. Benim su an 3 kilo fazlam var.. Antremana kaciyorum simdi..

Hepinize rast gelsin..

6 Mayıs 2011 Cuma

Batakhane gülü oldum, icim yaniyüürr..



Evet ben artik kötu yola dustum, kendimi kirlenmis hissediyorum :/

Hayir hayir, Nuri Alco gazozuma ilac falan katmadi, ifal da olmadim cok sukur.. Sadece teyze kizinin mezuniyet partisi nedeniyle israr kiyamet diskoya göturuldum.. Yuh bu muydu demeyin, bu sizler icin kucuk benim icin buyuk bir adim..
Herkesin yasam tarzi farklidir, bizim yetistirilme tarzimizda epey bir farkliydi.. Gece ortamlari kötü, yaman, tüü kakaydi ve kiz kisminin oralarda isi yoktu... Daha kucucukken "aman kizim dikkat, aman yavrum alkolistlerden uzak dur, aman ha issiz yollardan gitme" temkinleriyle yetistirildik.. Bu endiselerinde ve uyarilarinda haklilar miydi degiller miydi emin degilim ama buyudukce ve gözlemledikce onlari dinledigim icin ne kadar iyi yaptigimi dusunuyorum.. Bu nedenle 8 yildir tamamen özgur olmama ragmen disko ve barlara hic gitmemisdir. Eksikligini de hic bir zaman hissetmedim acikcasi..



Aslinda ortam guzel, nezihti.. 10'a yakin guvenlik görevlisi ve her yarim saate bir ortami kontrol etmeye gelen polisler vardi.. Oraya kadar sorun yok.. Ama gecenin ilerleyen saatlerinde normal bir insanin nasil birden bire uzayliya dönusebilecegine gözlerimle sahit oldum.. Alkolun etkisiyle dahi olsa insanlarin bu kadar sapitip $uurlarini kaybedebilecegini hic dusunmemistim..



Stres atma acisindan bire bir aslinda, bagir cagir, hopla zipla, negatif enerjini at desarj ol. Ama bunlari yaparken muhakkak icmen gerekiyor, benim gibi meyve suyu icip akilli akilli oturursan o muzik ve cigliklar tam bir iskence haline dönusuyor.



Bunlarda kuzenimin, ögrencilerinden daha cilgin olan ögretmenleriydi.. Bir an aklima Turkiye'deki lise hocalarim geldi. Onlari bu seytan boynuzlarini takmis, ellerinde ickilerle bizimle koooppp kooopp'larda olmalarini hayal etmem bile coook zor oldu. :) Gözumdeki göruntu aninda elinde cetvelle bizi kovalayan hocalara dönustu.. Uzerine disiplin cezasi da cabasi..




Kalabaliktan istifade edip oralarini buralarini minciklayanlar, dans adi altinda bilmem nerelerini kaytan biyiklara sürtenler, ohooo bildigin özgurlugun cilkini cikaran ergen gerisi sefillerle doluydu etraf..








Gecenin en ciddi ve akli basinda insani hem kiyafet olarak hem tavir olarak bendim galiba. Sanirsin ki diskoya gitmemisimde siyaset meydanina konuk olmusum gibi bir ciddiyet hakimdi uzerimde.. Bu ulkede siradan olmamak adina siradan görunmen yetiyor da artiyor bile ilgi cekmen icin.. Herkes o kadar ucuk kacik ve iddiali ki, artik bu durum normal bir hal almaya basladi, bizim gibilerse farklilik yaratiyor ;)

Önune gelen ayyas uzerime icki döktu, ustum basim mavholdu.. Bir nevi kirlendim gercekten, kirletildim huleeyn!

Bir daha diskoya gidermiyim bilmem, bir tek seyden eminim o da isvec'te diskoya gitmeyecegimdir.. Buradakiler daha bir kantarin topuzunu kaciriyor azizim.. Turkiye'de alemlere akabilitem var bu yaz, bakak görek aybalalarim.

Ama siz yine de sapitmayin, özellikle hanimlara söyluyorum kirin dizinizi oturun evinizde. Etrafta ac kurtlar avini ariyor. Benden söylemesi :)

$imdi bir $arki paklar bizi, Gunun bu saatinde iyi gider dinleyin gari..

Adios.

2 Mayıs 2011 Pazartesi

Geride kalan olmak.



En zoru ölum sanirlar, asil zor olan geride kalanlar icindir... Bunu yasayan bilir.
Onu birakmak, topragin altina ellerinle yerlestirmek....

Uzerini toprakla örterlerken gidemezsin yanindan, nasil orda yalniz birakacagim diye uzulursun. Birakip dönemezsin hayata.. Yasamaya nasil devam edecegini bilemezsin..
Ama baska carende yoktur, dönmek zorundasindir...
Acin hic dinmez yureginde.. Sadece alisirsin o aciyla yasamaya. (Aklin hep O'nda kalsa bile..)
Arada bir ansizin ilk gunki gibi bir aci cöreklenir yuregine, bir anlik kriz gibi dusun.. Kisa sureli, gecici ama agir bir kriz..

Napsak bo$, istedigin kadar bekle, bugune kadar söylemedigin kadar onu sevdigini söyle, gelecekle ilgili butun sözleri ver.. Ama artik onu geri getiremezsin..
Yapabilecegin tek sey, ona layik olmaya calismaktir..

Kaybettiklerinizin acisini yasarken, kaybetmediklerinizin kiymetini bilmeyi unutmayin...