27 Kasım 2011 Pazar

Yazdan kalanlar..

Havalar soguyunca tatil fotograflarina sakin bakmayin.. Insan baktikca bunalima giriyor.. Yazin ve memleketin özlemiyle yanip tutusurken derin bir "aaaaaaaaaahhh" cekmeden edemiyorum.. Simdi farzedin ki siz de benim evimdesiniz ve birlikte albumlerime bakiyoruz.


Ilik ilik esen ruzgar, simsicak kumlar..




Dalga sesleri..




Sakizli Türk kahvesi..



Hafif yaz yemekleri.



ince belli bardakta cayin..



civil civil sokaklar..



Baska ne ister ki insan. Ben kesinlikle yaz cocuguyum. Peki ya siz?

Görseller Alanya ve Cesme tatilimden.

21 Kasım 2011 Pazartesi

Hey sen ! Arkandaki ne öyleee :/

Battaniyem degerli, kareli battaniyem degerli... Böylemiydi bu sarki, aman neyse ne iste. Bu siralar pamuklu ve pofuduk seylere karsi buyuk ask yasiyorum canlar.. Nedenini tahmin edin hadi.. Cunku donuyoruuuuuuuuuuuuuuzzz bu lanet olasi kutuplardaaa! Neyse ki kendi üsüdükce beni battaniyelere saran bir annem var. (Allah eksikligini göstermesin.) Karanlik gunlerde baslamis durumda.
Sabahlari sirf laf olsun diye insanlar birbirlerine " Gunaydin! " diyor, halbuki gun hic aymiyor..

Kapkaranlik bir gökyuzu, $ehrin mimari yapisi, ürkütücü kiliseler ve sokaklarin sakinligi tam bir korku filmini andiriyor.. Yalniz basima yururken sokagin basinda elm sokagi kabusunun Freddy'si belirecek gibi geliyor..
Mesela bu sabah o kadar tuhaf bir sabahti ki, otobuste bile kimsecikler yoktu benden baska. Bir an soförun maskesini takip Jigsaw gibi"I want to play a game" diye fisildayacagini sesini inceltip "nihihihihihi" diye gulecegini sandim. Sonra da "ya benim olacagaan ya da evine yerlestirdigim bomba patlayacak. Make your choice! nihihihi " dermis.. Neyse ki sagsalim ulastim gidecegim yere ama sehrin bu göruntusu giderek psikolojimi bozmaya basladi. Dun gece de ruyamda vampirler kovaliyordu. Musluman olanlari öldurup, kanini bir guzel fondipliyorlarmis falan.. Can havliyle nasil kaciyorum anlatamam.
Zaten uc gecedir gördugum kabuslari kaleme alip senaryo diye yapim sirketlerine satsaydim simdiye kadar köseyi dönmustum..
Butun bunlarin uzerine sabah Cambridge Universite'sinde ögrencilerin gördugu hayaletler ve onlar hakkinda yapilan arastirmalari anlatan bir makale okudum. Tuzla biber oldu ustune. Artik kafamda senaryo ustune senaryo yazar, kendi kendimi korkutur dururum. Yine bana husran, yine bana uykusuz geceler dustu. eyvah !


Birine beddua etmek istiyorsaniz "gunessiz kal" diyin, bundan daha kötu bir sey olamaz inanin. Insanin butun yasama sevinci sönuyor yeminle.

Hepinize aydinlik gunler dilerim efenim, esen kalin..

20 Kasım 2011 Pazar

Sonum olacaksiniz moda bloglari ! | Nerdeee o eski bloggerlar?



Blog dunyasiyla tanisali 2 yili askin bir zaman oldu. Bazilarina göre cokta uzun bir surec olmayabilir bu ama bu kadarcik zamanda bile öyle cok sey degisti ki buralarda, sanki ustunden bir asir gecmis gibi geliyor.. Bloglarin tum dunyada genis bir furya haline gelmesi ve sayimizin artmasi guzel tabiki ama o eski samimiyet kalmadi sanki. Insan söyle bir durup "nerde o eski bloglar, bloggerlar" demeden edemiyor. Bir kere sinifsal bir fark olusmaya basladi. Eskiden kim daha samimiyse veya kim daha etkileyici yazilar yaziyorsa onlar seviliyordu. Nerden geldigin, ne is yaptigin, ekonomik durumun, sosyalligin önemli degildi. Bloggerlar arasi rekabet degil, dostluk vardi. Oysa simdi sanki bir ticaret alaniymis gibi insanlar yaris halinde.. Bu ugurda rusvet verenler, kampanyalar duzenleyenler bile oldu.. Oysa amac keyif almak degil miydi?

Artik iyi veya icten yazmanin da bir manasi kalmadi, biraz zenginsen hele bir de jet sosyetedeysen senden ala blogcu olmaz.. Tek bir cumle dahi yazmana gerek yok, marka kiyafetlerini giy, son model profosyonel fotograf makinanla da afilli pozlar cek olay tamamdir. Ha bu kötu bir sey mi? Asla! Yeri geliyor biz de yapiyoruz bunlari.. Hem moda dunyasindan iyi kötu haberimiz oldu, bilgilendik sayelerinde.. Yalniz benim anlayamadigim bir sey var. Bu insanlar o kadar parayi nerden buluyor? Veya o abuk subuk seylere bi kamyon para harcarlarken icleri yanmiyor mu? Hep mi alisveris yapip, seyahat ediyorlar, hic calismiyorlar mi?
Bir cogunun gelenek göreneklerimizle uzaktan yakindan alakasi yok! Bazen ayni ulkenin insanlari miyiz diye sormadan edemiyorum. Hayir yani ben köy yerinde yasiyor olsam ve o yuzden garipsiyorum desem neyse ama Avrupa'dayim bir de dusunun. Ekonomik olarak esit sartlarda yasayan insanlar yok maalesef Turkiye'de. Kimilerinin bir ayda kazandigi maas, kimilerinin ruj parasina yetmiyor..



Alisveris tutkusu hepimiz de var, biz de aliyoruz ama acikcasi bazilarinin durumu cidden abarttigini dusunuyorum.. Insanlar biraz daha uygun fiyata da gayet bakimli ve $Ik olmayi basarabilir bence. Essek yukuyle para ödeyince dunya guzeli bir afet-i devran olmuyorlar sonucta. Hem olan var, olmayan var dimi ama :p Insanin kanina giriyorsunuz, bunalima sokuyorsunuz bizi, atiyoruz kendimizi alisveris merkezlerine. Sizin yuzunuzden iflas edecegiz !

itiraf ediyorum, en keyifle izledigim bloglar moda bloglari. Böyle de celisirim iste kendimle. Her neyse.. Aslinda ben bloglarin eski tadinin kalmadigindan bahsedecektim konu nereye geldi. Sen bana bakma okuyucu, isteyen istedigini yazar, istedigini paylasir, istedigini alir. Arada böyle bir gelirler bana, terör estiririm kendi capimca. Eskiyi ararim, eskilere özlem duyarim. Sanki yasadigimiz suan hic eskide kalip, eskimeyecekmis gibi..

16 Kasım 2011 Çarşamba

Durdurun ucagi inecek var !

Bana göre en havali meslek pilotluk. Hem mecazi hem de gercek anlamda "havali" bir meslek.. Bi kere adamin isi havalarda, ucuyorlar resmen ya ötesi var mi..
Bir pilotun sevgilisi veya esi olmakta eminim bir o kadar havali bir seydir..
Dusunsenize sevdiginiz adam sizi laf olsun diye degil, gercek anlamda bulutlarin uzerine cikartiyor, ayaklarinizi yerden kesiyor, birlikte ucuyorsunuz. Ne kadar romantik öyle degil mi? Böyle dusunmemde gecen sefer ki yolcugum sirasinda gördugum yakisikli pilotun hic bir alakasi yok tabi ki. Tamam belki birazcik olabilir. Yani birazdan da fazla, aman neysee iste.

Adam Kivanc Tatlitug'un yandan yemisiydi. Aslinda ben sarisinlardan hic hoslanmam, öyle Kivanc'in adelelerine ölup biten kizlardan da kesinlikle degilim. Ha Kenan Imirzalioglu olsa neyse, adam bastigi yeri titretiyor. Bildigin ta$ ! neyse konumuz simdi bu degil. Havaalaninda bekleme salonunda oturmus ucagin kalkis saatini bekliyorduk. ucagin kokpit takimi görundu meydanda, uniformalari cekmisler ustlerine, yuruyusleri bile ayri bir asil. Nedense uniformalilara, özelliklede omzunda apolet olanlarina karsi acayip bir saygi hörmet duyarim. Yalniz bu kez duydugum sadece hörmet duygusu degildi. öhöm. Hani filmlerde esas-oglan veya esas-kiz birbirlerini görurler de etraftaki her sey donar yalnizca onlar agir cekimde hareket eder ya iste öyle bir sey oldu. Herkes dondu o agir cekimde bana dogru yurudu.. Megersem bizim pilot O'ymus. Ustelikte Türk ! daha ne olsundu ! Hayatimda hic bir ucustan bu kadar keyif almadim diyebilirim.. Cunku ben daha ucaga binmeden O'nu görmemle ucusa gecmistim bile. Beynimin icindeki dj duruma uygun fon muzigini caldi " Ucacaksin, ucacaksin havalara ucacaksin, ayagini yerden kesicem senin kalbime konacaksin".

Canim ya bir de o kadar kibar ve mutevaziydi ki, ucaga binerken hostesmis gibi " hosgeldiniz" dedi bize. Ucaktaki tek Turk ben ve kuzendik, herkese "welcome" derlerken bizimle turkce konustuklarina bakilirsa tipimiz ya kezbana benziyordu ya da alnimizda görunmez bi yaziyla "ben Türk'üm" yaziyordu.

Türk filminde Ediz Hun Türkan Soray'la karsilasir ve söyle der; "Merhaba adim Hakan, Turk Hava Yollari'nda pilotum."
Türkan Soray'da der ki " Ne guzel ucuciiiizzz ! "
Benim hayalimde basroldekiler bizdik tabiki :) Ben sevgili pilotumuzla ilgili binbir turlu hayaller kurup coluk cocuga karisirken, o kafamdan gecenlerden habersiz isiyle ilgileniyordu..

"Sayin yolcularimiz kaptaniniz konusuyor.. Turk Hava Yollarinin TK-294 sefer sayili ucagina hosgeldiniz.. " deyisi bile karizma bu pilotlarin.. Hele bir de yakisikliysa pilotunuz ekstra karizma oluyor.. Neredeyse kokpit'e girip Zeki Muren gibi " Durdurun ucagi inecek var" diyip onunla birlikte parasutle ucaktan atlayip, sarkilar söyleyerek asagi inecektim ve mutlu yuvamizin temellerini atacaktim..

Ama yaklasik 4 saat sonra O da kucuk hayallerim arasinda yerini aldi ve maziye karisti.. enamu platonikkkk yani...

26 yasindaysaniz ve hala hayallerle yasiyorsaniz, inanin bana hayat cok foktan...

11 Kasım 2011 Cuma

Nerde bu gözunu sevdigimin 2177 izleyicisi? Kendi basimayim lan burda !

Bir an Ayse'cigin filmindeki gibi butun mahalleliyi toplayip sokaklarda seke seke " hayat sevince guzel" sarkisini söylemek isteyecek kadar $en$akrakken, aniden dibe vurup Orhan Baba'dan " batsin bu dunya" yi söyleyebilirim.. iste böyle de dengesiz bir insanim.. Buna ragmen bir tabur askerden bile daha fazla sevenim var, hepimiz toplanip savasa gitsek kesin galip geliriz o derece. Fekat yeni bir yazi yazdigimda yorumlar nedense 20'yi gecmiyor.. Yoksa beni begen müyür müsünüz? Madem varliginizi belli etmiyceksiniz ne anladim olum ben bu 2 bin küsürden. $urda basima bir is gelse "hoop akilli olun, siz benim kim oldugumu biliyor musunuz? benim arkamda 2000 küsür insan var. Bi islik calsam gelir hepinizi hacamat ederler" diye hava atamadiktan sonra neye yararsiniz siz he? Unlu dusunur Mustafa topaloglu'nun da dedigi gibi "siz de biraz mantik olsa beni severdiniz, gerizekali izleyicilerim benim" ehhum öhöm tamam bu biraz agir oldu galiba, lafin gelisi yani. Ben var hepinizi cok sevmek. Kendimi cok yalniz hissediyorum ama ben burda, nolur alsaniza beni de araniza. Sevin lan beni, ilgi gösterin nüffen :(

Kabul etmek gerekirse blogu aglama duvarina cevirip acayip sIkIci oldugumun bilincindeyim, yani ben de olsam beni okumazdim.. ( bu arada kendimi elestirmeye bayilirim, ama baskasi elestirirse kafa göz dalarim. ona göre)



Neyse ne diyorduk. Hah ruh halimdeki degisimden bahsediyorduk.. Cokta umrumuzdaydi dediginizi duyar gibiyim. Evet, mantikli. Ama bunu followlamadan önce dusunecektin artik cok gec cinim.. Followerligini bil oku! Bak simdi guzel bir noktaya bagliycam konuyu.

Bu sadece bana özgu bir durum degil, biz kadinlarin genlerinde var, kodumuz böyle islenmis bi kere. Anlamaya calisip vakit harcamayin bence.. (kendi anlamsizligimi butun kadinlara camur atarak ört bas etmeye calismiyorum ben tamam mi ! sil o dusunceyi kafandan sil sil sil...)

'Ne guzel olmussun' dediginde, sana bakip 'cirkinmiydim normalde' diyebilecek kadar gariptir kadin milleti.

Kucukte bir sir veriyim mi erkekler! kadinlar yalnizca kadinlar icin suslenir. Sizin icin suslendigini zannedip kendinizi fasulyeden nimet sanmayin.. Ayrica 'kadin dayanismasi' diye bir sey yoktur. Kadinin kadindan buyuk dusmani yoktur ve bir birlerinin ayagini kaydirmaktan baska hic bir dayanisma icerisine girmezler.
Aslinda tek dertleri kendileriyledir, sizse arada piyon olarak kullanilan, parmakta oynatilan birer kukladan ibaretsiniz.. Onlari, yani bizleri anlamaya calismayin, sadece sevin. (Oldugumuz gibi kabullenin.)

Nasil yeterince sosyal bir mesaj oldu mu? :p benden bu kadar anacim.

Arrideverci.

8 Kasım 2011 Salı

ilkokuldayken de sevmezdim baslik bulmayi



Hani olurya insan herseyi yapmasi gerekirken bir anda hicbirsey yapasi gelir,herkesi görmeliyken kimseyi göresi,hani en guclu hissettigi anda aslinda ne de gucsuz oldugunu farkettigi an gibi... öyle iste...

halbuki ne de güzel baslamisti gün... (diger gunlerden hic bir farki olmasa da.)

Kabullendim diyorsun bir an, elimdekilerle yetinmeyi ögrendim.. Hatta bir sure ayni rutinlige alistim zannediyorsun. Her gunun bir digerinin fotokopisi sanki.. Ama öyle bir an, öyle bir his geliyor ki tepetaklak oluveriyor butun erdemlerin, o cok guvendigin sabir tasin bile tuzla buz olmus..

Kendimi cokca tartip sarstigim dönemlerin aksine karar vermekten cok uygulama asamasinda hissediyorum, bilincsizce gelisse de hersey. Basladigim her isi yarim birakmanin vicdan azabi cökuyor icime.. Yarim kalmis islerim, yarim kalmis hayallerim, yarim kalmis yasanmisligim ve yarim kalmis bir ben..! Ne yarim kalanlari tamamlayabiliyorum, ne de kafa karisikliklarimi birlestirip adam gibi bir cumle kurabiliyorum..




Gelir ya üstüne bir daralmislik hissi insanin hani birak 4 duvari bir sehir bile yetmez ya sana... hah! iste o ruh hallerinde tepinirken biz hani kulagina ilisen bir melodii cuk diye oturuverir anin icine. Sözler uysun uymasin ruhunun bam telini titretmesi yeter de artar bile huzunlenmene..

iste replay'e tecavuz ettigim bu sarki da onlardan biri.. Agzimiza etti Halil Sezai..

Bu arada soranlara söyleyim Isvec'e döndum (maalesef). tatil harikaydi. Ankara ve Antalya arasi gidip geldik.. Turkiye sonrasi hep böyle oluyorum ben zaten.. neyse öyle iste.

Arridevercii canlar..